Koronavírus marketing, avagy most hogyan tovább?!

Hogyan vészeljük át a koronavírus által okozott gazdasági válságot? A tőzsde szépen emelkedik, és egyre több ország enyhít a korlátozáskon. A vírus után gazdasági válság várható, aminek előszele már érezhető Magyarországon is. A gazdasági válság igazi erejét, senki sem tudja igazán megtippelni, ezt igazán majd az idő fogja eldönteni.koronavírus marketing

Hogy a vállalkozásunk ne menjen csődbe, nekünk most egy célunk van, az pedig az hogy forgalmat tudjuk küldeni a weboldalunkra, ami majd bevételt termel számunkra. A forgalom minősége fogja befolyásolni hogy milyen konverziós értéket fog generálni nekünk az adott hirdetéssorozat , ezért fontos a hirdetések pontos célzása, az előre meghatározott stratégia szerint legyenek elkészítve.

Ami már most biztos, hogy a Facebook is nagyon megérezte az első hullám szelét. Az eddig elérhetetlen ügyfélszolgálat hirtelen elkezdte hívogatni a vállalkozókat, hogy most kell hirdetni, eljött az idő, most a legalkalmasabb az idő hirdetni, stb. Természetesen ennek csak az volt a célja, hogy a hirtelen megnőtt veszteségét, valamennyire csökkenteni tudja. Az egész facebook algoritmust átkalibrálta, az oldalok, blogok, magazinok elérését visszavette, kiemelte a COVID -19 cikkeit a hírfolyamban minimálisan, és eszméletlen mennyiségben kezdte el tolni a reklámot a hírfolyamban.  Olyan célzatlan hirdetések is megjelentek, ami sem helyileg nem volt releváns, sem pedig nyelvezetben. A tettei nagyon pánikszerű kapkodásnak tűnhettek azok körében , akik kicsit járatosan az online marketing világában.

Koronavírus hatása a vállalkozásokra

A cikk írásának pillanatában, erősen érezni a vállalkozói bizonytalanságot, erősen válságkezelés van, vagy éppen kézifék van még csak behúzva, az embereket már elengedték, és minimálban él a cég, azaz csak kivár, hogy mi lesz. Bár bejelentettek egy gazdaságvédelmi akciótervet, az  a vállalkozások csak minimális részét érinti, azért ne feledjük el, hogy közel 1 millió vállalkozás van Magyarországon. Jelenleg naponta 4000 ember vesztí el a munkáját, és már közel 35.000 emberről tudni aki szintén így járt.

Koronavírus hatása CPC kampányokra

Mivel a helyzet még új, sokan tanácstalanok mitévőek legyenek, folytassák a hirdetések közzétételét, vagy szüneteltessék inkább?! Jelenleg az látható a hirdetői piacon, hogy minden szektorban visszaesett a hirdetői láz. Aminek eredménye hogy a CPC brutális mértékekben lecsökkent egyes ágazatokban. Mivel a Google nem tud versenyeztetni, induló alig van, ezért olcsóbban adja az ügyfeleket azoknak akik mégis hirdetnek. Aki megtudja látni a piaci rést,a saját vállalkozásában, az most olyan piaci előnyre tesz szert, amit a válság után sem fognak bírni behozni. Nem akarunk belemenni, hogyan kell, azt kell megnézni , hogy mások hogyan oldották meg azt, hogy a fizikai kapcsolatokat, online-ra helyezték át. Tény  az is , hogy kb 30%-al nagyobb a lemorzsolódás, tehát ennyivel több kattintás kell, míre a szolgáltatás, vagy termék elmegy. Ha vége a vírusnak, jön a válság. De mivel már élethelyzet helyreállt, a  cégek is újra munkába fognak lendülni, és minden cég visszakarja majd szerezni ami a hetek alatt kimaradt. Ennek értelmében ismét nagy lesz a verseny az iparágakon belül, ismét emelkedni fog a CPC, talán még több is lesz mint eredetileg volt.

Szükség lenne egy állandó marketingesre, aki rendbe rakja a kampányokat, és havonta elkészít mindent időre? Katt ide

Mire fordítsunk energiát ezekben az időkben?

  • ne hagyjuk hogy az oldal elélettelenedjen, mert esetleg konkurensek előzhetnek meg minket
  • próbáljunk Blog posztokban életet tartani az oldalon,és meglévő csatornákon kommunikálni vevőinkkel, ügyfeleinkkel
  • most van idő átnézni a készletet, az árakat, bővíteni, vagy csökkenteni a kínálatot
  • ha nincs a vállalkozásnak online jelenléte, akkor érdemes elgondolkodni hogy bizonyos termékeket, szolgáltatásokat online formában is tudjon értékesíteni. (Ennek inkább hosszútávon lessz értelme)
  • tartalommutáció elkell kezdeni használni a gyakorlatban. Ez azt jelenti ha nincs ötlet hogyan tartsunk életet egy weboldalon, facebook oldalon, akkor tartalommutáció segítségével, meglévő anyagot dolgozunk át. Pl 4-5 cikket, besűrthetünk egy videóban, amit megoszthatunk közösségi oldalokon is, vagy akár fordítva is mehet, videós anyagokat vihetünk át blog posztba. A lényeg hogy ne mutassunk sem a keresőnek, sem a közösségi oldalaknak, sem az ügyfeleknek leállást. Mutassuk meg hogy nálunk élet van, dolgozunk, alkotunk , tervezünk. A kereső is nagyon fogja értékelni, releváns látogatókkal.
  • vélemények , értékelések gyüjtése

 

Ezek ingyen vannak, mégis hatékonyan müködnek, talán még most jobban mint eddig!

Ha nincs embere a facebook oldal kezelésére , akkor itt bővebben olvashat a szolgáltatásról.

Mire érdemes költeni az újrakezdésben?

Kifejezett koronavírus marketing nincs, mivel ez új helyzet, ami eddig még nem volt. Viszont azt látjuk mi hozta az ügyfeleket eddig, és mi hozza most is vírus idején.

online marketing kiemelkedően fontos volt, és még nagyobb szerephez fog jutni most. Minden cég próbál majd egy szeletet kapni abból a tortából, amit most mindenki csak néz. Ezért nagy lessz a harc, érdemes felkészülni, hogy bizonyos bejelentések esetén, megnő a hirdetési láz, és egyszerre, több cég kezd el aktívan hirdetni a neten. Ez minden bizonnyal CPC emelkedést fog kiváltani 

webmester munkálatokat elkell végezni, most erre is van idő. Nem kell rá sajnálni pénzt, a cél egy müködőképes, aktív weboldal, ami aktív kapcsolatokkal rendelkezik.

piackutatás, kulcsszavak keresése is kiemelkedően fontos ezekben az időkben. Ha saját ötlet már nincs, érdemes szakszerű segítséget kérni, és a vállalkozást más dimenziókban is átnézni, milyen kulcsszavakra érdemes még építeni a keresőben, és milyen szolgáltatásokkal lenne értelme bővíteni. Pontosan kikell elemezni a konkurenciát, miért van ott ahol van, hogyan került oda, mi tudnánk e jobbat csinálni az ő szolgáltatásánál?

landing page-ek készítése is nagyon fontos, bár vannak ingyenes változatok, azért nem került abba a szekcióba, mert csak érdemesebb ezt szakértőkre bízni

chatbot készítése még mindig nem annyira elterjed , mint a külföldi vállalkozóknál. Pedig nagy konverziós rátával tud dolgozni, nagyon könnyen, akár szakmai tudás nélkül is könnyen telepíthető, és segít a lemorzsolódást csökkenteni, hogy háttérben kapcsolatba lép a leendő ügyfelekkel.

képzések, tanfolyamok elvégzése is kiemelkedően fontos, ha új szolgáltatásokkal tervezi a folytatást, vagy más piacokat is megcélozna vállalkozásával. Ha a cég vegetál, akkor most idő is van rá.

Nem jól, vagy rosszul megválasztott üzleti stratégia csődhöz vezethet. A jó döntést nehéz meghozni, mivel nem látunk a jövőbe, viszont már meglévő statisztikai adatok alapján tervezhetünk, és készíthetünk olyan kalkulációkat , amivel érdemes lesz a későbbiekben folytatni, vagy érdemes lesz a gazdasági válságot átvészelni.

További érdekes cikkek az oldalról:

 

 

Megosztás ismerőssel:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük