2018 októberében lehetett észrevenni hogy a facebookról kifelé mutató linkek szerkezete kissé megváltozott.A megszokott url kapott egy ?fbclid=xxxxxxxxxxxxxxx hosszabítást a facebooktól, amire elsőre és mostanra is sokakban félelmet keltett. Miért van erre szükség? Nem tud már rólunk elég mindent a tech óriás? Most még külső oldalokon is követ minket?
Miért is kapjuk ezt az egyedi linket?
Mert a facebook (a google-höz hasonlóan – náluk GCLID) egy új azonosítóval követi a platformról kifelé irányuló linkeket. A előnye mellett több a hátránya, pl lassabb oldalbetöltést eredményezhet, megzavarja a belső statisztikákat, és felelesleges munkát generál azoknak akik a “széplinkek” szerelmesei.
A facebook kattintások azonosítására használja leginkább a fbclid ( „Facebook Click Identifier”) -et, de nem tudjuk hogy a hirdetések minőségén túl mire lehet még ez jó a facebookon belül. Az idő biztosan eldönti majd 🙂
Lábnyomok a Fbclid által
Sokan attól tartottak, hogy bár névtelenül böngésznek, de akaratlanul is találkozni fognak a fbclid linkekkel, amit véletlen továbbküldve, megosztva, nyilvánoságra hozzák hogy az adott linket ki küldte valójában. Ez csak egy felvetés, amit vélhetően a kitalálója abból szűrt le, hogy minden user kap egy egyedileg generált ?fbclid=xxxxxxxxxxxxxx utótagot a linkhez, amit később visszalehet majd keresni, és ellehet jutni a profiljához. Ettől biztosan nem kell tartani, el is mondjuk miért. A Facebook minden-t is tud rólunk, és biztosak lehetünk benne , hogy ha törvénytelen dolgot hajtunk végre, és valaki feljelent minket, akkor a Facebook gondolkodás nélkül ki fog rólunk adni mindent a hatóságoknak. Nem ez a link utótag lesz ami lebuktat minket, hanem pl az IP cím amivel használjuk a közösségi oldalt, vagy a telefonszám ami már elengedhetetlen a regisztráció , és a későbbi használat során. De ezer oldala van a Facebooknak , tényleg rengeteg adatot gyűjt rólunk, és a használat mellett, szépen ki is adja, ezért mindenképpen mellőzze mindenki a törvénytelen dolgok cselekedetét, mert úgyis bukta lesz belőle.
Van pár érdekes cikkünk még:
- Online marketing trendek koronavírus idején
- Mi is az a Google Trends, mire lehet használni
- Minden ami Google Shopping : integráció, árak , webáruház marketing
- A Facebook algoritmus, azaz azt kapod amit eléd rakok