Keresőmarketing 2022-ben , milyen változásokra kell figyelni

Keresőmarketing

Ahogy a Google is folyamatosan fejlődik, a keresőmotorokban dolgozó bot-ok, és algoritmusok is folyamatosan fejlesztések alatt állnak. Ennek egyik eredménye hogy a találati lista folyamatosan  változik. Nem ritka eset hogy egy szektoron belül,évekig egy weboldalon van az első találati helyen,aztán csak eltűnik, második vagy harmadik oldalra kerül.

Ha ma még felmész az index oldalára, láthatod hogy az ott elkészült cikkek , átlagosnál több külső és belső linket, kiemeléseket tartalmaz, és terjedelemben egy két cikk felér egy kisebb könyv karaktermennyiségével. Ez régen nagyon szépen működött, de mára inkább a minőségre törekszik a Google.

Keresőmarketing = SEO+PPC

A keresőmarketing két részből tevődik össze, az egyik a SEO (keresőre optmializált tartalom), a másik a PPC (fizetett online hirdetések).

PPC előnyei

  • Gyors eredmények, azonnali webforgalom
  • Kattintás alapú fizetés
  • Jól megválasztott kampánystratégia esetén abszolút pozitív megtérülési mutatók

SEO előnyei

  • hosszú távú eredmények
  • ingyenes organikus forgalom
  • bizonyos iparágak esetén, a konkurencia mennyisége miatt, ez a legkedvezőbb hosszútávú befektetés

SEO

A keresőoptimalizálás hosszú időt igényel, és 3 főbb területre osztható az ezzel kapcsolatos munka. 

OFFLINE SEO

z egyik régóta nagyon ismert kifejezés, a link-építés , amit még 2020-ban is értékel valamennyire a Google algoritmusa, de nem kifejezetten erre alapozza már a találati listát. Ezt Offline SEO-nak is hívják, nagy szakértelmet nem igényel, viszont nagyon releváns forgalmat érdemes csak ezáltal megcélozni , mert a régi startlapos tömeglinkek ma már nem működnek.

TECHSEO

Az oldal tartalmi feltérképezését kell megkönnyíteni a robotok számra.

  • feltérképezés , Sitemap
  • weboldal struktúra
  • URL címek
  • weboldal betöltésének gyorsasága
  • robots.txt
  • SSL
  • linkek
  • képoptimalizálás
  • átirányítások használata
  • duplikálás mellőzése

 

ONEPAGE SEO

Fókuszban az adott oldal, az adott tartalom. Minőségi, tömör, átlátható!

  • URL cím, szerkezet
  • Oldal, poszt, cikk címe
  • H1,H2,H3 kiemelések
  • képek, videók beágyazása , azok megfelelő címkézése
  • belső, külső linkek
  • karakter mennyisége
  • meta cím , és meta leírás ami nagyon fontos. A meta kulcsszó már nem fontos 2020-ban

Miért érdemes ezzel megbízni egy szakembert?

  • mert a fejlődés a Google-nél nem áll meg
  • mert hosszútávon biztos eredményeket produkál
  • mert nincs erre ideje a cégen belül senkinek
  • ha meg lenne, drága a képzés, és addig is jönnek a fizetnivalók
  • mert a jövő találati listáját az határozza meg, kinek milyen felkészült szakembere van

 

Fejlődés útja

Természetesen a következő években sem lesz ez másképpen. Folyamatosan más, és más elvárások szerint épül majd fel a találati lista, és ezekhez érdemes a lehető leghamarabb alkalmazkodni. 

  • PANDA ALGORITMUS (2011) 
  • PINGVIN ALGORITMUS (2012)
  • VENICE ALGORITMUS (2012)
  • KOLIBRI  ALGORITMUS (2013) 
  • GALAMB ALGORITMUS (2014)
  • HTTP/SSL ALGORITMUS (2014) 
  • RANKBRAIN ALGORITMUS (2015)
  • MOBILBARÁT ALGORITMUS (2015)
  • PINGVIN 4.0 (2016)
  • OPOSSZUM ALGORITMUS (2016) 
  • SEBESSÉG ALGORITMUS (2018) 
  • MEDIC (ORVOSI) ALGORITMUS (2018) 
  • BERT ALGORITMUS (2019) 

    Megosztás ismerőssel:
    0 0 votes
    Article Rating
    Subscribe
    Visszajelzés
    guest
    0 hozzászólás
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Reklám fontossága

    Kövessen minket újdonságokért

    Aki kedvel minket Facebookon, biztosan nem marad le , az újdonságokról.