A Facebook algoritmus, azaz azt kapod amit eléd rakok

A nagy kék, nem szokta kicsiben csinálni a dolgokat, szívesen eveznek árral szemben is. A lényeg hogy úttörő legyen amit csinálnak, és egy új értéket képviselő dolgot hozzanak létre. 2020-ra a túlbonyolított algoritmus, véleményünk szerint nagyon unalmassá, és értéktelenné tette a facebookot.

Röviden bemutatjuk mit jelent a facebook algoritmus:

Ha azt kapnád amit az ismerőseid felraknak, a Facebook szép lassan bezárná a kapuit, mert nem lenne bevétele. Az algoritmus feladata, hogy a felhasználói élmény megtartása, vagy javítása mellett, mégtöbb még értékesebb reklámkészleteket tudjon eladni. Új célok között szerepel az álhírek visszaszorítása is, bár ez annyira rosszul sikerült hogy még több az álhír mint valaha. Szóval az algoritmus fogja eldönteni hogy ha felmegyünk , mit lássunk ahogy görgetünk az oldalon.

Reklámok oldala:

2018-ig volt véleményünk szerint a legjobb a facebookon hirdetni. Ekkoriban még egész reál értéken lehetett itt hirdetni. Ekkoriban még megérte egy 50.000 ft-os kampányt elindítani , mert voltak eredmények. Természetesen az eredmények azért voltak jók,mert kevesen hirdetettek és alacsony volt a kattintánsonkénti költség. 2018-ban az algoritmus elég visszafogott volt, 2-3 ismerős poszt után, egy 1-2 oldal bejegyzés, majd 1 reklám.

2020-ra agresszív reklám felület lett. Sokszor már már idegesítően. A videók előtt, vagy közben, kötelezően végig nézendő videók csak egy része a bosszúságnak. A felhaználói élmény kárra ment a 2020-as algoritmus frissítés. Ennek oka kb 2 ismerős poszt után 2 reklám egymás után, ami nagyon idegesítő, és nagyon nem is releváns, de tolja ránk. Az oldalak eléresei 2020-ban nagyot estek vissza. Ennek fő oka hogy álhíreket visszaszorítsa a facebook. Meg is lett az eredménye, csak rosszabb lett mint volt.

Mi az álhír?

Az álhír egy olyan tartalom, aminek eredete, létezése nem bizonyított. Mára divat lett álhírezni mindent, elég bekapcsolni a híradót, a politikusok egymást köpködik a “fake news” kifejezéssel. A facebookon is több oldal nap mint nap téves információkat közöl . Vannak olyan oldalak is ami csak a cikk címét módosítja minimálisan, de a cikk tartalma változatlan van megosztva. Ezek a cikkek ettől még nem álhírek, csak találóbb volt a címadás.

Több olyan oldal van ahol adnak egy listát , az álhír oldalak listájával. Nos, ezt a lista inkább arról szól hogy melyik oldalon nem találtak impresszumot. Az impresszum nélküli oldalakat csokorba szedték, hogy ezek “álhíreket”, kattintás vadászati célre létrehozott oldalak. A zöme az is, de kb a 40% -a valós információkat közöl, csak épp nincs impresszum.

Ennek bizonyítására, egy egyszerű példa. Facebookon keressünk egy hírt, a legelsőt ami szembejön velünk. Arra keressünk rá a Google-ben , nézzük a találati listát. Az adott cikket hány oldal hozta le ugyanazzal a tartalommal. Nézzünk ki onnan pár oldalt, aminek nem .hu a domain végződése. Keressük meg ezeket az álhír gyárosok állítólagos listájában szerepelnek ezek a domain nevek. Biztosan szerepelnek, hiába úgyanazt a tartalmat adja vissza mint a készítő, attól még álhír, mert nincs impresszum.

Szóval ezért is van nagyon nehéz helyzetben az algoritmus, mert nem könnyű eldönteni hogy mi igaz, vagy mi nem. Nap mint nap nagy médiumok is közölnek helyesbítéseket, mert hazugságokat tártak az olvasói felé, és egy bírósági per után kénytelenek a tényeket valósan közölni vagy, a hazugságot bevallani.

Megosztás ismerőssel:
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Reklám fontossága

Kövessen minket újdonságokért

Aki kedvel minket Facebookon, biztosan nem marad le , az újdonságokról.