Google Ads kulcsszótervező használata

A Google ADS szolgáltatásai között megtalálható  a kulcsszóterező (Adwords Keyword Planner), aminek segítségével új kulcsszó-, hirdetéscsoport-ötleteket kaphatunk. Az eszköz használatával kapunk egy tippet, a forgalomra, amit az új kulcsszavak használatával elérhetünk.

Mikor kell használni a kulcsszótervező eszközt?

  • Ha a termékünk, szolgáltatásunk reklámozása során, nem jutnak eszünkbe új kulcsszavak , új hirdetéscsoport ötletek
  • Ha szeretnénk megtudni, hogy egyes kulcsszavakra mennyi ember keresett rá a keresőben
  • Ha szeretnénk megtudni, hogy a kulcsszavak milyen átlagos CPC ár mellett, milyen forgalmat tudnak generálni
  • Ha szeretnénk megtudni hogy egyes kulcsszavak, milyen trendek szerint mozognak, mikor keresnek rá az emberek
  • Ha szeretnénk tippeket kapni, hogy egyes weboldalak milyen kulcsszavakra hirdetnek

A kulcsszótervező használata

Első lépésként navigáljunk a kulcsszótervező oldalára , katt ide. (Eszközök-> Tervezés)

Válasszuk ki milyen célt szeretnénk elérni. Mi a példa tervezés során, az új kulcsszavakat fogjuk megkeresni, egy új társkereső oldalhoz. Írjuk be a kulcsszavakat, Enter lenyomásával új kulcsszó gépelhető be.

A kezdés gombra kattintva, az eszköz megmutatja nekünk, hogy a kulcsszavak amiket kerestünk, milyen forgalmat, milyen CPC ajánlat mellett érhetünk el.

Tudunk szűkíteni a listán, ha csak a legnagyobb keresést generáló kulcsszavakat szeretnénk, mégpedig, a “Keresések/hó mutatót, csökkenő sorrendbe történő listázásával. Így a legerősebb kulcsszavak lesznek elől. Figyeljük meg az oldal tetejére vonatkozó adatokat is, mivel értékes becsléseket tartalmaz. Ha egyéb nyelven akarunk kulcsszavakat keresni, akkor az oldal tetején, állítsuk be az országot, és a keresési nyelvet.

Megtudjuk azt is nézni, hogy az adott kulcsszavak, milyen forgalmi statisztikákat, és CPC árakat produkáltak évekkel ezelőtt. Akár tetszőleges dátumtartomány is megadható.

Ha már van meglévő Google Ads fiókunk, akkor az általunk kiválasztott kulcsszavakat, akár azonnal hozzá is tudjuk adni egy bizonyos hirdetéscsoporthoz, az egyezési beállításokat is beleértve, vagy akár kizáró kulcsszóként is feltudjuk venni.

Nagyon hasznos lehet keresőre optimalizálás szempontok alapján is, mivel megtudhatjuk , hogy milyen kulcsszavakra érdemes építeni a weboldalunkat a keresőben. Természetesen van több alternatíva is, amit a keresőben megtalálunk, de szerintünk a Google tudja a leghitelesebb adatokat nyújtani a leendő ügyfeleinkről.

Amennyiben kérdése merült fel, keressen meg minket a kapcsolati oldalunkon keresztül.

Egyéb hasznos olvasnivalók:

Megosztás ismerőssel: