Facebook hirdetéskor miért csökken az organikus elérés? Miért nőhet a CPC???

A Facebook hirdetést mindegy hogy szakember, vagy amatőr készíti el, mindkettőnél megfigyelhető a probléma, mikor is, a CPC árak nőnek, és az organikus elérések pedig csökkenek. Mi okozza ezt a problémát?

A dolgot a Facebook oldaláról kell néznünk, hogy megértsük. Van egy algoritmus, ami folyamatosan azért dolgozik, hogy a felhasználókat minél tovább a telefonok,és a számítógépek előtt tartsák. Ezt csak úgy lehet elérni, ha a Facebook hírfolyamot manipulálják. Gondoljunk csak bele , mi lenne belépnénk a facebookra, és folyamatosan ahogy görgetünk az oldalon, mindig egy facebook reklám-ba akadunk. Nyilván senki sem azért megy a facebookra, hogy csak reklámokat lapozgasson.

Az algoritmus úgy alakítja ki a hírfolyamot számunkra, hogy érdekes, és tartalmas legyen, változatos témákkal. Ha egy hirdetést közbeiktatunk, akkor az algoritmusnak lesz egy napi megjelenési keret, amit még alkalmaznia is kell, a hírfolyamba kerülés előtt, úgy, hogy rövid időn belül kétszer ne találkozzon vele a látogató. Emiatt következhet be, hogy a szűk célcsoportot használó facebook hirdetések elpazarolják a pénzt, és a megjelenítésükért többet kér a facebook.

Hogyan kerülhető el?

  • számoljunk a célcsoportunk , és a költségkeretünk határaival
  • legyünk változatosak reklámok terén , használjunk vegyes készleteket, alkalmazzunk videós, link hirdetéseket, képeket, eseményeket.

Ha úgy érzed neked ez magas, akkor keress meg minket, mi átnézzük, elemezzük kampányaid, és a beállítások segíteni fognak hogy a legjobb eredményeket produkálhasd. Kérj egy ajánlatot itt->Kapcsolat

További izgalmas olvasnivalók az online marketingről:

 

Megosztás ismerőssel: