Facebook remarketing kinek? miért? meddig? hogyan?

A facebook remarketing az alap, innen indul minden, ha ez nincs, akkor nincs értelme hirdetni. Talán sokan még nem is találkoztak vele, pedig találkoztak vele, csak nem tudnak róla. Amikor egy facebook hirdetés felkeltette az érdeklődésünket , rákattintunk egy linkre, véleményt, vagy reakciót fűztünk hozzá, akkor a facebook megjelöl minket a Facebook Pixel segítségével. Innentől kezdve követve vagyunk, tudja hogy minket az adott téma érdekelhet. Így később ismét megfogja mutatni a hirdetést, vagy éppen már személyre szabott hirdetést fogunk kapni. 

Ennek egyik klasszikus példája , amikor olyan hirdetéseket adunk az embereknek ahol megismerheti az egyik termékünk. Amint kattintott, megjelöli a rendszer. Ezután már nem neki nem bemutatós , vágyfelkeltős hirdetést fogunk mutatni, hanem ” Vedd meg most” lezárjuk az ügyfelet. Mint tudjuk a marketing alapja hogy a vágyat feltudjuk kelteni az emberekben, viszont azt le is kell zárni, elkell érni hogy vegye meg a terméket, vagy szolgáltatást.

Így már biztosan érthető miért van az hogy ha egy webáruházban böngészel, utána Facebookon is találkozol az áruház hirdetéseivel. Jobb áruházaknak van marketingese, vagy ügynöksége, aki az összes marketing eszközt vegyesen használja, az ügyfelek “mozgatására”. 

Ha nem értünk a marketinghez, nagyon könnyen eltudjuk lövöldözni  5 számjegyű összegeket, tényleges bevétel nélkül. Ennek az oka, hogy az emberek mikor feljönnek a Facebookra, egyátalán nem vásárlási szándékkal jönnek fel , hanem szeretnének kicsit kikapcsolódni, érdekes , vicces tartalmakat megnézni ismerőseiktől. Így ha belelősz egy reklámot a hírfolyamába , valószínűleg nem fogja azt tőled azt megvásárolni azonnal, csak megnézni, kommenteket olvas, esetleg véleményez, vagy lájkot nyom rá, majd lapoz tovább. Elment egy kattintásod erre az ügyfélre, és nem zártad le, nem mutattál neki többet  , hanem hagytad hogy elmenjen. Ha viszont remarketinget használsz, ebben az esetben megjelölted az ügyfelet. A megjelölést vehetjük úgy is, ebben az ügyfélben , már van vásárlási szándék. Így most olyan hirdetéseket kell neki mutatni, amivel letudod zárni , de csak nekik, akik meglettek jelölve.

Milyen összeget költsünk havi szinten Facebook remarketingre?

A remarketingre szánt összeg a havi marketing összeg 20% . Egy gyors példával :

Ha 1.000.000 ft-ot a bevételünk egy hónapban, akkor annak 10-15%-át érdemes reklámokba vissza forgatni, tehát havonta 100.000 -150.000 ft-ot kell költenünk marketingre összesen. Ezen összeg 20%-a legyen a remarketing, tehát 20.000- 30.000 ft-ot kell remarketingre költünk, legyen az Google remarketing, vagy Facebook remarketing. Ne sajnáljuk a pénzt rá, megfogja nekünk keresni !

Facebook remarketing tippek kezdő hirdetőknek:

  • használjunk gombokat, pl “Regisztráció” , “Üzenet küldése” , “További információk” stb. Legyen sok címkézett látogatónk!
  • Canvas Hirdetés használata: avagy teljes képernyős élmény:Az aktivitás szerinti célzásnál fogod megtalálni ezt az opciót.
  • Kommunikáció: Visszamenőleg is tudsz azok számára hirdetést mutatni, akik régebben üzenetet küldtek oldalad számára. Az aktivitás szerinti célzásnál fogod megtalálni ezt az opciót.

Ha nincs időd ezzel foglalkozni , érdemes szakembert foglalkoztatni. Ha segítségre van szükséges, keress minket bizalommal. 

További érdekes tartalmak

 

Megosztás ismerőssel: