Szinte mindenkinek fontos a ROI, akkor is ha sokan nem tudják mi is ez. Ha a ROI-t egy mondatban kellene összefoglalni, akkor azt jelentené hogy az adott vállalkozásnak mennyire térül meg a hirdetése. A szó szoros értelmében pedig befektetésarányos megtérülés . A ROI pontos ismerete nélkül nem tudjuk meghatározni hogy számunkra az adott termék hirdetése mennyire sikeres vagy sikertelen. Ha pl minden kampányunk mellé kapunk egy százalékos ROI mutatót a megtérülésről, akkor tudni fogjuk melyik kampányokban éri meg invesztálni. Nyilván ahol magasabb a megtérülési mutató, ott magasabb profitot könyvelhetünk el.
ROI kiszámítása
A számításnak van egy standard képlete:
(bevétel – az eladott termékekkel kapcsolatos költségek) / az eladott termékekkel kapcsolatos költségek.
Példa számítás Google ADS ROI képlettel:
Én vagyok a gyártó, egy biciklit kereken 100.000 ft-ért tudok elkészíteni prémium anyagokból. Az eladási ár a biciklire 200.000 ft lesz. Havonta van 150.000 ft kiadása amit elkölt Google hirdetésekre. Ezért 20 biciklit tud eladni havonta átlagosan, ami 20x 200.000 ft lesz.
(20*eladási ár/ össz *költség / *össz költség)
(20*200000-2150000/2150000)
ROI:86%
*összköltség= gyártási költség+ Google hirdetés költség
ROI mérése egyszerűen
A ROi méréséhez konverziókra lesz szükségünk. A weboldalunkon, vagy a webshopunkon egyszerűen konverzióként fogjuk mérni pl a hírlevél feliratkozásokat, vagy a shopban leadott sikeres rendeléseket, vagy szolgáltató cégeknél gyakori hogy a kapcsolati form-ot mérjük, azaz mennyi ember töltötte ki, vagy mennyi ember kattintott a telefonszámra, stb.
További érdekes tartalmak
Ha kedvet kapott Google reklámok készítéshez, keressen meg minket bizalommal, biztosan fogunk tudni segíteni.
Tartalomjegyzék