
Mire fizetünk mikor online hirdetést futattunk?
Példánk egy átlagos budapesti vállalkozó, átlagos hirdetésére fog vonatkozni, átlagos mennyiségű konkurenciával.Havi reklámköltség: 100.000 ft
Hirdetés formátum: csak újság
Hánnyan látták? Amennyi példányban megjelent elvileg, de nem biztos hogy mindenki bevitte a postaládából és el is olvasta benne lévő reklámokat
Hirdetési relevancia: Alacsony, nem feltétlen vásárlási szándékkal lapozgatják
Célozhatóság: alacsony, mindenki fogja látni aki a kezébe veszi a lapot. Nem célozható városra, ahol megjelen mindenkinek látható, nemtől, kortól függetlenül
Extra kiadás: nincs extra kiadás, fix az összeg, előre választható árlista alapján melyik odalra vagy pozicióba kerül az ember.
Mennyi pénzt kell költeni egy ügyfélért? Nem tudjuk mert nem mérhető.Azt tudjuk hogy hányan hívják fel a telefonszámot, csak ezzel lehet számolni. De csak akkor ad ez is pontos eredményt, ha máshol nem hirdetünk
Eredmény: nem tudjuk mennyien látták valójában, azt tudjuk hogy csörög e telefon vagy sem!
Tényleges kiadás: 100.000 ft/hó
Havi reklámköltség: 100.000 ft
Hirdetés formátum: online, Google kereső hirdetések
Hánnyan látták? Éves,Havi, heti, napi szinten lebonthatható honnan, mire, és hányan kattintottak
Hirdetési relevancia: Magas , csak azok keresnek rá, akik valóban szeretnék is
Célozhatóság: kiválló, nemre, korra, érdeklődi körre, területre , városra, régióra szűrhető ki láthassa a hirdetésünket.
Extra kiadás: szükség van egy Google kampánykezelőre, aki mindent úgy állít hogy az a lehető legjobban teljesítsen .
Mennyi pénzt kell költeni egy ügyfélért? Ha sok a konkurens aki ugyanarra a kulcsszóra hirdet, akkor drágábbak lesznek a kattintási költségek. Nyilván itt van egy vásárlói szándék, ami még akkor is megéri a magasabb kattintási árat
Eredmény: pontosan látjuk miért fizettünk, mennyi kattintás, és hívás érkezett be. Ez alapján kiszámolható mennyivel kell növelni, vagy csökkenteni a havi keretet.
Tényleges kiadás : 100.000 ft marketingessel együtt. Ha 20.000 ft/hó költségért dolgozik a marketingesünk, akkor ténylegesen 80.000 ft ment hirdetésekre, 20.000 ft pedig a havi kampánykezelés díja lesz. Mivel mérhető, és célozható, így 80.000 ft-ból is megtérülő lesz többszörösen.
Egy teljesen nulláról induló vállalkozás ezeken felül milyen extra költségekkel számolhat?
Mivel a fenti egy olyan példa volt ahol már minden feltétel adott volt, úgymond csak hirdetni kellett most nézzük meg azt a lehetőséget, ahol a vállalkozó mégcsak most szemezgeti mit és hogyan kellene.
Amire biztosan szükség lesz:
- marketing stratégia tervezése
- arculat tervezése (logó, színvilág, betűtípusok)
- modern honlap, vagy werbáruház ami kezeli a fizetéseket, az online számlázókkal össze dolgozva.
- karbantartás: éves szinten a honlapot, havi szinten a marketing kampányokat, napi szinten pedig a Facebook , és weboldal tartalmát is rendszeresen frissíteni kell
- keresőmarketing
A reklámok mégis mennyibe kerülnek?
Nem maradhat ki a téma , végülis ezért navigált ide a kereső. Az árak dinamikusan változnak, trendek szerint, ha valamire hirtelen sokan ráhirdetnek,ott emelkednek a kattintási költségek. Maradjunk a fenti példánál, hogy csak 100.000 ft-od van havonta reklámokra, és ehhez kapcsolódó költségekre.
Elsőnek keresel egy marketingest. Mi ezt 17.000 ft-ért végezzük el egy hónapban jelenlegi árlista szerint, erre a most szerződőknek még árgaranciát is adunk, hogy évek múlva sem fog változni. A 100.000 ft költségből levonjuk a mi díjunkat, akkor a hirdetések futtátására marad 83.000 ft havonta. Ezzel az összeggel számoljuk ki, kb mennyi megtekintést kapnál érte , ha erre készülne hirdetésed.
Célzás, csak Budapest:
Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat alatt azt kell érteni, hogy a hirdetés a napi keretösszegig, végig az oldal tetején van ha arra a kulcsszóra keresnek rá. Ha te fűtésszerelő hirdetéseket szeretnél, látni fogod hogy 461 ft az oldal tetején lenni. Ez azt jelenti hogy a te 83.000 ft-os hirdetésekre szánt keretedért 83000/461 = 180 weboldal kattintást, vagy hívást fogsz kapni, csak abban az esetben ha Budapestben erre keresnek a Google-ben. Egyéb Magyarországi városokban ez jóval olcsóbb, de Pest nagy város, sok konkurenssel.
Ha a 180 kattintást egy hónapban elérted a hirdetésed automatikusan leáll. A helyedre pedig az fog következni aki szintén erre a pozicióra kulcsszóra szeretne hirdetni. Azt is vedd figyelembe, hogy az évszakok, az ünnepek ugyanennyire hatással lehetnek a hirdetésedre. A példa fűtésszerelő volt, erre leginkább októbertől januárig hirdetnek a legtöbben, ilyenkor a példában felhozott összeggel lehet számolni. Aztán januártól mindenki leáll, alig van aktív hirdetés ezekre a kulcsszavakra, nyáron lehet 100 ft körül is kattintási költségeket is megfoghatsz, az pedig az itt számolt 180 kattintásnak a négyszerese.

Zárásként, miért fontos hogy mindezek mellett, ne az utolsó pillanatban kapkodjunk?
A koronavírus járvány mutatta meg igazán, hogy a vállalkozások online megjelenése mennyire hiányos. Mindenki hirtelen akkor akart bepótolni mindent, amikor az első kijárási korlátozásokat bevezették. Természetesen az összes marketinges , és webfejlesztő annyira meglett terhelve, hogy sokak munkáját már elsem tudták vállalni.
Tartalomjegyzék