A konverzió mérést azért használjuk, hogy tudjuk, hogy az adott hirdetési kampányunk során , mennyi volt az az eladás, árajánlatkérés, űrlap kitöltés, feliratkozás, ami valójában meg is történt. Ez a mutató, adott időszakra lebontva, megmutatja hogy pl 10.000 ft reklámra költött összeg esetén, mennyi volt az a látogatószám, aki elért a konverziós fázisig.
Hogyan tudjuk mérni?
A Google Ads hirdetések készítésekor, és a Facebook hirdetések készítésekor is lehetőség van konverziót mérni. Ehhez kapni fogunk egy kódsort, amit a weboldalunkon elhelyezünk, oda, ahová éppen csak szeretnénk. Pl létrehozhatunk egy köszönő oldalt, azoknak akik árajánlatot kérnek, és mérhetünk erre konverziót, ha ide elhelyezzük a kódsort.
A fenti példaként csak akkor fog konverziót számolni a rendszer, ha az árajánlat kérés lefutott, és betöltött a köszönő oldal. Ezen adatból fogjuk látni, hányan látták a hirdetést, hányan kattintottak a hirdetésre, és ezek az emberek közül hány ember volt , aki ki is töltötte az árajánlatkérő űrlapot.
Alap informatikai tudás mellett nem biztos hogy eltudjuk helyezni a weboldalunkon a konverzió mérésére szolgáló kódosort. Ha nem vagyunk biztosak magunkban, akkor keressük meg a szakembert, aki az oldalt készítette nekünk