Facebook oldal kezelők , hirdetők, marketingesek beállítása szerepkörök szerint

A Facebook is folyamatosan fejlődik , és néha nem mindig értelemszerű hogyan is lehet hozzáadni új felhasználókat egyes Facebook oldalakhoz. Nézzük tehát milyen lépések szükségesek ahhoz hogy összekapcsoljuk az oldalunkat egy külsős céggel, vagy marketingessel. 

Ha úgy döntöttünk hogy a Facebook oldalunk kezelését,vagy a Facebook hirdetések menedzsmentjét kiszervezzük,akkor semmiképpen ne adjunk meg jelszót a cégnek, sem most sem később , akkor sem ha már nagyon régóta ismerjük.

Maga a folyamat beállítása 4 egyszerű lépésben. (Lent pedig további infók egyes szerepkörök jelentéseiről)

  1. Az egyik legkézenfekvőbb megoldás ha ismerősnek jelöljük a személyt aki kezelni fogja oldalunkat. Ez a napi kapcsolattartást is megkönnyítheti .
  2. Ha visszigazolta hogy ismerősünk, akkor navigáljunk a Facebook oldalunk kezdőlapjára, és kattintsunk a beállítások gombra.Ezután kattintsunk a szerepkörök lehetőségreA következő oldalon pedig a már ismerősünké vált kezelőt, vagy hirdetőt betudjuk állítani. Nagyon fontos hogy pontos szerepkört adjunk meg, mert ha túl kevés akkor nem fog tudni dolgozni az oldalon, ha pedig sok akkor akár át is veheti a teljes írányítást az oldal felett. A Facebook pontosan meghatározza a szerepkörök jelentéseit, de lentebb mi is kivesézzük melyiket kellene választani.
  3.  Innentől kezdve az adott minőségben már ő is kezelheti az oldalt. Viszont ha az általunk preferált személynek hirdetéseket is kell létrehozni , kezelni akkor van még egy fontos lépés, az pedig a hirdetői fiók beállításait fogja érinteni. Egyszerűen fogalmazva erre azért van szükség, mert ha egy kezelő létrehoz egy tartalmat, pl megoszt egy terméket a webshopból, azt reklámozni csak úgy tudja, hogy a saját kártyájáról emeli le a Facebook az összeget. Viszont ha a hirdetői fiókban is beállítjuk mint hirdető, akkor az így létrehozott hirdetések nem az ő pénztárcáját terhelik, hanem az ügyfélét , aki megbízta. Navigáljunk erre a linkre, és lépjünk be a hirdetéskezelőbeGépeljük be a nevét, majd adjuk hozzá. Mellette lévő opció is fontos, elemző, hirdető, vagy adminisztrátor opciók vannak felsorolva. Ezeket lentebb részletezzük, de a szerkesztői minőség bőven elég munka szempontjából.
  4. Az utolsó lépés hogy a fiókot előkészítsük a hirdetőnek, tehát vagy tegyünk rá pénzt, vagy adjuk meg a számlázási és fizetési metódusokat. Ez nagyon fontos, mert enélkül nem fognak a hirdetések futni. A fizetési beállításokat ezen a linken tudjuk eszközölni.

A beállításról ennyit, most nézzük meg az ezzel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket.

Hirdetői fiók szerepkörei: 

  • Elemző : csak betekintésre alkalmas, hirdetni nem lehet vele
  • Szerkesztő: hirdetésre alkalmas, a főbb beállításokat elvégezhetjük vele. Új szerepköröket nem adhat meg, régieket nem módosíthat. Ajánlott!
  • Adminisztátor: ez teljes jogú kezelési hozzáférést jelent. Akár törölheti, vagy korlátozhatja azt aki beállította

Facebook oldal szerepkörei:

  • adminisztrátor: ez a full full jog, ilyet nem szabad adni egy cégnek, vagy egy idegennek , mivel akár ki is törölheti a tulajdonost az oldalról. Ezt oldal eladáskor esedékes megadni
  • szerkesztő: ez legjobb választás. Hirdetési anyagokat, oldal tartalmakat készíthet. Viszont a felhasználókat nem módosíthatja. Tartalmat tehet közzé, és Messenger-üzeneteket küldhet az oldal nevében, válaszolhat az oldalon levő hozzászólásokra, és törölheti azokat, hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, bejegyzéseket tehet közzé az Instagramról a Facebookon, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor válaszolhat hozzászólásokra, és törölheti azokat, Direct-üzeneteket küldhet, szinkronizálhatja a vállalkozás elérhetőségi adatait, és hirdetéseket hozhat létre. Ajánlott!
  • moderátor: ez alacsony rangú szerepkör. Messenger-üzeneteket küldhet az oldal nevében, válaszolhat az oldalon levő hozzászólásokra, és törölheti azokat, hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor válaszolhat Instagram-hozzászólásokra, Direct-üzeneteket küldhet, és hirdetéseket hozhat létre.
  • hirdető: alacsony rangú jog, csak hirdetésekre alkalmas. Hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor hirdetéseket hozhat létre.
  • elemző: eladás előtt, elemzésre, vagy tanulmányok készítésére ideiglenesen elemzőket rendelhetünk oldalunkhoz. Láthatja, hogy melyik adminisztrátor írt egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, valamint megtekintheti az elemzéseket.

Kiadjuk vagy ne adjuk?

A tapasztalat azt mutatja a vállalkozók nagy része , még a napi teendők mellett ezzel is bajolnak, sok esetben nagyon nem szívesen. Nincs idejük az oldalra posztolni a napi teendők mellett, a hirdetések sem nagyon megtervezettek, csak időhiány miatt, összecsapottak. Nem lesz jó az eredmény, és többe fog kerülni mint kiadni valakinek, aki nap mint nap ezzel foglalkozik, és jó hirdési szöveget készít, célzott célközönség részére.

Ha megbízna minket oldal kezeléssel áraink ide kattintva megtalálhatóak.

Megosztás ismerőssel:
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Reklám fontossága

Kövessen minket újdonságokért

Aki kedvel minket Facebookon, biztosan nem marad le , az újdonságokról.