Egyre többen csinálnak Facebook oldalakat, hobbi, vagy munka jelleggel. Mindenki megfogja tapasztalni azt, hogy elfelejt posztolni, vagy a napi munka mellett, már nincs elég ideje, hogy tartalmat adjon facebook oldalának, ennek pedig az egyik nagyon rossz követezménye az lessz, hogy a Facebook oldal szép lassan leépül! Sokan facebook is keresnek egy szolgáltatást ,vagy termék iránt érdeklődnek, ezért fontos hogy a facebook oldalunkon legyen “élet”.
Facebook oldal kezelés napotna, vagy havonta?
A facebook oldalakat célszerű naponta kezelni, ez azt jelenti naponta legalább egy poszt legyen elkészítve. Az aktívítás nagy függ attól is hogy milyen célcsoportot szolgál ki a facebook oldal. Vannak tevékenységek ahol elég 2-3 naponta egy posztot kitenni , és vannak olyan oldalak is, ahol naponta 2-3 posztnak kikell mennie.
Facebook oldalak algoritmusa
Az oldalak tartalma egy algoritmus által kerül a felhasználók szeme elé. Az értékes aktív oldalak, teljesen kitudják maximumra húzni a megengedett elérést. A néha frissült oldalak, értéketelennek tekintendők, ezért posztoláskor a megadott határértékek alatt fog megjelenni a felhasználók előtt. A facebook oldal algoritmusának müködése, pont annyira titkos, mint a Google algoritmusa, de lényegében semmiben nem müködik másképpen mint az. Az aktív oldalakon van élet. Naponta 1 poszt megjelenik, ami lehet kép, videó, szöveges tartalom, szavazás stb. A cél hogy interakciókat kreáljunk. Minél megosztóbb egy tartalom, annál több lesz alatta a komment. Ha unalmas a poszt első pár szava, nem fognak reagálni rá, és megosztásokat sem érhetünk el vele
Facebook oldalak elérése , elérés csökkenése
A Facebook oldalak kezelése azért olyan fontos, mert a megszerzett lájkolók (követők) felé, folymatosan kommunikálni kell, hogy később ügyfelé konvertáljuk őket, vagy általuk, legyenek új ügyfeleink. Tegyük fel van egy oldalunk aminek van 1000 követője. Számszerint most így könnyebb lesz számolni is vele. Régen 60%-os volt az elérése, de csökkent mivel sok új oldal jött létre, és többen reklámoztak. Ma átlagosan 1-2% közé tehető az elérés, ami azt jelenti 1000 követőből ha naponta kiteszünk egy cikket 10-20 ember fogja ténylegesen látni ezt. Ez nagyon kevés, főleg ha lájkolókat pénzért vesszük. Nem aktív oldalak esetén 0,2-0,5% elérés is lehetséges. Ha rossz a tartalom, akkor kevés a reakció. Kevés a lájk, kevés a komment, kevés a megosztás, emiatt az algoritmus szépen szorítja le az elérést is ehhez. Az elérésről már írtunk bővebben egy cikket, amit itt érhet el.
Facebook oldal követők megszerzése, és megtartása
Hogyan jönnek a lájkolók? Ha van egy jó tartalom amit sokan megosztanak, a terjed a Facebookon. Ezt az algoritmus is érzékelni, és tolja rá az emberekre hírfolyamban az ilyen tartalmakat. Ezt nevezzük organikus elérésnek, mikor nem fizetünk érte, ergo annyira jó a tartalom, hogy terjed magától. Erre nagyon nagyon jó arányban érkeznek lájkok, főleg ha felhívjuk erre az emberek figyelmét. Ha viszont nem vagyunk ennyire jók tartalomban, de érdekelnek új lájkolók, akkor hirdetni kell. Naponta 1-2ezer ft-ért 10-30 lájkolót kaphatunk tevékenységtől függően. Viszont ezen embereknek folyamatosan adni kell a tartalmat , mert elverszítjük őket. Számszerint követők lesznek még az oldalon, de hírfolyamukban nem fognak látni az oldal által megosztott tartalmakból.
Facebook oldal aktívításának megőrzése
Az aktívítás megőrzésének egyik feltétele a facebook oldal karbantartása. A cél az hogy az elérést fixen tudjuk tartani, és a követők felé aktivítást mutassunk. Ha egy facebook oldal annyira igénytelen hogy évente egyszer frissül, az már a vállalkozás megítélésének szempontjából is érdekes kérdéseket vethet fel az emberekben. Ha nincs időnk , keresni kell bérposztolót, egy erre szakosodott csapatot, aki havidíj ellenében kezelik az oldalt. A kezelés menete általában előre lefixált ütem szerint zajlik.
Facebook oldal kezelésének átadása
Ha rászántuk magunkat arra hogy más kezelje az oldalunkat akkor a szükséges szerződések után, hozzákell adni az oldalunkhoz mint kezelőt. A kezelők általában kapott anyagból posztolnak, ennek menetét, és a tervezett időzítéseket , egyeztetni kell a kezelő céggel. A kezelés során a szerződésben részletezni kell, az érintettek jogait. A bérposztolók egyetlen egy feladata, hogy a napi rutint levegyék az oldal tulajdonosáról, a naponta ezzel töltött időt megspórolják a tulajdonosnak.
Facebook oldal kezelési árak
A kezelési árakról már korrábi cikkünkben írtunk, de ide is beillesztjük!
Facebook oldal kezelési árak
Tartalom megosztás
Tartalom típusok
Megjelenési dátumok
Posztok száma hetente
Elégedett lesz , ebben biztosak vagyunk
Heti 1 poszt
17000 ft+áfa
/hó
hozott anyagból
képek, cikkek, videók, események, promóciók
megbeszélés alapján, minden nap tervezett időpont
1
Heti 2 poszt
22000 ft+áfa
/hó
vegyes anyagból
képek, cikkek, videók, események, promóciók
megbeszélés alapján, minden nap tervezett időpont
1
Heti 1 poszt+komment kezelés
35000 ft+áfa
/hó
hozott anyagból
képek, cikkek, videók, események, promóciók
megbeszélés alapján, minden nap tervezett időpont
7
Napi 2 poszt
+komment kezelés
50000 ft+áfa
/hó
vegyes anyagból
képek, cikkek, videók, események, promóciók
megbeszélés alapján, minden nap tervezett időpont
14
Facebook oldal tartalmak
A tartalmakat illetőek nincs standard szabály. Célszerű változatosan felépíteni a havi tartalmi ütemtervet.Ha a facebook oldal tulajdonosa ad nekünk hozzá kellő anyagot, akkor egyik nap link megosztás, másik nap kép megosztás, hamradik nap videó megosztás lesz a tervezet. A cél mindig az hogy az emberek érdeklődését fenttartsuk ezekkel a posztokkal . A tartalmakat közvetlen beszédes címmel látjuk el, hogy sok reakciót generálhasson.
Facebook írányelvek, szabályok
Az facebook oldal kezelésének egyik legfontosabb része hogy a facebook szabályait tartsuk be. Erről bővebben itt olvashat.
Összegzés
A facebook oldalak kezelése mindenképpen fontos, mindegy hogy ingyen kapott lájkolókról, vagy pénzért vett követőkről van szó. Ha nem tudunk ezzel időt tölteni , akkor keresni kell egy csapatot , aki elvégzi helyettünk. Ha nem akarunk ezért fizetni , akkor inkább ne is legyen oldalunk. Nagyon elszomorító mikor egy passzív oldalal találkoznak az emberek. Manapság már a facebook inaktiválja magától ezeket az oldalakat, de még azért a régebbi oldalak között találni olyat ami 3-4 éve frissült.Ez nagyon nem kellt jó benyomást a cégről sem, nagyon igénytelenné teszi az online megjelenést, ezért inkább javalott megszüntetni ezen oldalakat ha nem akarunk ezzel foglalkozni.
Tartalomjegyzék