Ha valaki Debrecen városában szeretne, vállalkozását reklámozni , akkor nagyon meg kell gondolnia, mire költi el pénzét, mert a legtöbb reklám nem lesz megtérülő. Debrecen a második legnagyobb város, népessége 202214 fő volt, a KSH 2018-as adatai alapján. Ehhez képest 2018-as évi adatok szerint Hajdú-Bihar megye lakossága 530464 fő volt, ami jól mutatja, hogy a megye lakosságának közel a felét Debrecen lakosai teszik ki. 2017-es adatok szerint , Hajdú-Bihar megyében 98396 vállalkozás üzemel.
A fenti adatok nagyon pontos számot adnak arról, hogy miért is fontos , hol hirdetjük vállalkozásunkat. A megye lakosságához képest, minden 5. -6. ember vállalkozó, ami nagyon erős vállalkozói kedvre utal. Ha nem jól választunk, nem hogy nem fog megtérülni a reklámokra fordított összeg, de még mínuszban is leszünk.
Milyen reklámok érhetőek el Debrecen városában?
- Google keresős reklám
- Google partner oldalain való megjelenés
- Facebook , Instagram reklámok
- Újsághirdetés
- Reklámtábla hirdetés
- Szórólap
- Névjegykártya
- Rádió reklám
- Jármű reklám
- Egyedi dekor anyagok
Mit ér 100.000 ft debreceni reklám piacon?
- kb 1 hónap reklámfelületet egy buszon, vagy villamoson. Nem tudni hány ember fogja látni
- kb a címoldal fele egy bejáratott újságban . Nem tudjuk mennyi ember fogja látni
- kb 10-15 másodperc reklám egy erős rádióban. Hozzávetőleg megsaccolható mennyien fogják hallani
- kb 5000 darab névjegykártya
- kb 20.000 példány szórólap
- 1 hónap debreceni Google hirdetés keresés esetén 100ft/kattintás áron ,legalább 1000 db potenciális ügyfél
- 1 hónap Google képes hirdetés debreceni oldalakon, kb 5000-10000 garantált kattintás, és közel 200.000 ezer megtekintés
- 1 hónap facebook hirdetés kb 100.000 ezer megjelenés , kb 1000-1300 garantált kattintás
- kb 1 db normális plexi dekor tábla ára
A fenti rövid példa mutatja meg igazán, hogy milyen könnyű elkölteni 100.000 ft-ot , csak arra hogy jobban felfigyeljenek vállalkozásunkra.
Mára, már a célpiac 90%-a találkozott internetképes eszközzel, szóval rengeteg embert eltudunk érni egy online hirdetéssel. Míg egyéb hirdetés típusok nem adnak pontos számot, mennyien tekintették meg a hirdetést, mennyien hívtak fel minket, vagy mennyien nézték meg a weboldalunk, az online hirdetések fő előnye, hogy itt minden mérhető, és ezen méréseket optimalizálásra tudjuk majd használni.
Mire van szükség, hogy debreceni emberek interneten elérhessenek minket?
- 1 db keresőre optimalizált weboldalra . (kb 100-150 ezer forint)
- célirányosan célzott reklámok, pl Google Ads, vagy Facebook hirdetések (havi 30-150 ezer forint keretösszeggel , tevékenységtől függően)
Facebook vagy Google mint Debrecen hirdetőtere?
Sok vállalkozóval beszélünk, és sokan csak azért ragaszkodnak a Facebook hirdetésekhez, mert itt elérhetnek minden korosztályt , és minden helyben lévő embert. Ez így is van, de a Google is pont ilyen hatékony elérés terén, mert itt is megtudjuk határozni, hogy milyen városból, és körzetből láthassák csak a hirdetést, illetve hogy milyen nemű és korú emberek találkozzanak vele leginkább.
Mitől függ mennyi ember találkozhat a hirdetésekkel?
Tegyük fel van 100.000 ft, minden hónapban, amit online akarunk elkölteni, mivel ezzel érünk el a legtöbb emberhez. Mi fogja meghatározni hogy mennyi kattintást kapunk?
- ha facebookozni megyek , akkor nem reklámot megyek nézegetni , ezért ott a szándék jóval gyengébb
- ha keresőben keresek valamit, ott a szándék nagyobb, nagyobb valószínűséggel termel hasznot a vállalkozásnak
- remarketing hirdetés esetén, addig mutatja az ügyfélnek a hirdetést, addig megy utána , ameddig ügyfél nem lesz
- mennyien hirdetnek ugyanarra a termékre, szolgáltatásra Debrecenből
- mennyire lett jól elkészítve a hirdetés szövege, azaz milyen átkattintási arányokat,és minőségi mutatókat produkál majd
Hogy ezek között kinek mi a jó? Azt így nem lehet megmondani , ismerni kell a vállalkozás profilját, milyen célokat tűzött ki, honnan szerzi az ügyfeleket, milyen célközönséget céloz? Egy fiatal gazda vállalkozó, aki most szeretné termékét népszerűsíteni, új vásárlók felé, nem egy célközönséget céloz, pl egy Fórum-ban már fizikai bolttal is rendelkező vállalkozással, mégis gyakran tapasztaljuk, hogy interneten ugyanazt a célközönséget , gyakran nagyon eltérő vásárlókör ellenére, előszeretettel célozza, eredménytelenül.
Gyakori kérdések a debreceni reklámok készítésekor:
- Belehet állítani, hogy csak debreceniek láthassák majd? igen , belehet
- Belehet állítani hogy Debrecen és bizonyos sugarú körében jelenjen meg? igen belehet
- Belehet állítani hogy milyen neműek találkozzanak a hirdetéssel? igen, lehet célozni nem alapjánű
- Lehet célozni debreceni lakosokat érdeklődési szokások szerint? igen lehet célozni
- Lehet csak fiatalok célozni debrecen városából? igen lehet
- Lehet célozni csak divat iránt érdeklődő 14-24 éves korosztályt, Debrecen és 20km-es körzetében? igen lehet
- Belehet állítani egy ember hányszor találkozzon a hirdetéssel? igen belehet
- Belehet állítani a hirdetést úgy, hogy csak bizonyosan 16-19 óra között jelenjen meg, debreceni lakosoknak? igen belehet
- Eltudjuk érni az idősebb korosztályt is Debrecenből? Az internetet használó idősebb korosztályt igen
- Mennyi pénzt fogok fizetni egy kattintásért, vagy egy hívásért? Az több dologtól függ, olvasson róla bővebben itt
- A képes hirdetésekkel valóban megjelenhetek konkurens oldalakon is? Van rá lehetőség, ha a konkurens oldal a Google partner tartozik
- A Google tényleg betudja tenni a hirdetésem fórumok, vagy híroldalakra? Igen betudja tenni, képes hirdetéseket a Google partner oldalakon is megjelennek
- Miért mondják azt hogy ügynökséggel dolgozzak együtt, mikor magam is megtudom csinálni? Mert nem mindegy hogy milyen hirdetések készülnek, milyen cpc-vel, milyen átkattintási arányokkal, milyen célközönség lesz célozva
- Egy facebook oldal elég hogy bevételt csináljon nekem a facebook? Elég lehet, de általában ettől többre van szükség
- Hirdettünk már, de nem sikerült jó eredményeket elérni, mit tegyünk? Érdemes felkeresni egy online reklámügynökséget
Ha olcsón akarunk reklámozni Debrecenben
Ha kicsi a vállalkozás bevétele, vagy még most indult, akkor induljunk el olyan hirdetési formákkal, ami ingyen van. Használjuk az ingyenes hirdető oldalakat, minél több fórumban, csoportban próbáljuk eljuttatni a vállalkozásunk elérhetőségét. Jó lehetőség még a szórólap is, ha ismerjük a vásárlói rétegünket. A névjegykártya is remek reklám lehetőséget tartogatott régen, ma már a reklám értéke rohamosan gyengül, de viszonylag olcsó befektetés, az árát biztosan ki fogja keresni nekünk.
Ha már van bevétele a vállalkozásunknak
Minden bevétel 10%-át forgassuk reklámokra, csak így tudjuk fenntartani azt a folyamatos réteget, ami eltudja majd tartani a vállalkozásunkat. Debrecen nagy város, sok konkurens lehet, ezért érdemes komolyan venni a dolgot. Nem ezen kell spórolni, mert annak a 200.000 embernek aki itt lakik, tudnia kell rólunk. Ehhez jó választás lehet , a google reklám és a facebook reklám. Ez a két online hirdetési forma megtérülő tud maradni, ha szakemberek kezében kerülnek beállításra a hirdetések. Ne feledjük , a facebook reklám se minden vállalkozás számára ideális, olvasson többet a témában itt.
Tartalomjegyzék