Adwords reklám, avagy Google Ads kampányok használata

2018. július. 27-én  megváltozott a Google Adwords , 17 évig használt nevét Google Ads-re változtatta! Nagy lépés a cég életében, de már régóta tervezték ezen változtatásokat. A funkciók nem igazán változtak, továbbra is a rendszer teljes szélességét használhatják a hirdetni vágyók. 

Miért a Google Ads reklámok ajánlottak ?

A nyomtatott média szép lassan elmorzsolódik, a nyomtatott újságok is már erősen próbálkoznak a felhasználókat rávezetni az online hirdetésekre, illetve kiemelésekre. De mitől fog egy vállalkozás profitot termelni? Ha valaki terméket vagy szolgáltatást vásárol,csak úgy tudjuk elérni, ha folyamatosan hirdetünk az interneten.

Az online marketing két legmeghatározóbb szereplője a Google és a Facebook. A Google hirdetések azok számára ideálisak elsőként, akik keresőből, tehát szándék alapon szeretnének  ügyfeleket elérni .Aki már a keresőben rákeres egy szolgáltatásra, az elég erős vággyal rendelkezik az adott szolgáltatás, vagy termék iránt. Ahhoz hogy egy ügyfelet , amit hoz nekünk a Google Ads kampány, meg is kell tartani, vagy éppen vevőt kell belőle csinálni, ehhez pedig speciálisan létrehozott landing oldal-ra van szükség.  A landing oldal készítésről bővebben itt olvashat!

Lépések az első hirdetések elkészítéséhez

  1. Lépjen be a Google Ads rendszerébe, ezen a linken
  2. Bal oldali menüsorban keresse meg a Kampányok menüpontot, majd kattintson az ott található + jelre. 
  3. A Google Ads  kampány sikeres működéséhez tudni kell mit akarunk eladni az ügyfeleknek, ez alapján kell választani kampány cél-t. A Google fel fogja ajánlani számunkra az összes lehetőséget. Ha a keresőben akarunk hirdetni, akkor az első lehetőséget, keresés opciót kell választani. 
  4. A cél kiválasztása nagyon fontos, mivel a Google Ads ehhez fogja optimalizálni a kampányokat. Három lehetőséget kínál, Értékesítés, Potencionális ügyfelek, Webhelyforgalom. Ha a webhelyforgalom részt választjuk olyan opció lesz beállítva, hogy releváns ügyfelek találkozhassanak a hirdetésünkkel, és a weboldalunkra írányijuk őket. 
  5. Adjuk meg a webhelyünket. Ha nincs webhelyünk, akkor ez a kampánycél nem megfelelő számunkra. 
  6. A kampány beállítása során olvassunk el figyelmesen mindent, amit a Google Ads felkínál számunkra. Adja meg a kampány nevét, majd pipálja ki milyen módon jelenjen meg a hirdetés. Ha csak keresőben akar hirdetni, akkor a Diisplay hirdetések részt nem kötelező bejelölni.
  7. Célzások, és költségkeret beállítása: Válassza ki milyen nyelven fussanak a hirdetések. Fontos tudni, hogy csak azokon az eszközökön fog megjelenni a hirdetése, amelyeken a célnyelv beállítása egyezik az Ön beállításával. A költségkeret résznél adja meg a naponta elkölteni szándékozott összeget. A megjelenítést lehet gyorsítottra állítani, de ebben az esetben a Google Ads gyorsan fogja elkölteni a napi hirdetési pénzt, normál módon viszont elosztja és egyenletes arányban mutatja az érdeklődőknek.
  8. Az ajánlattételnél ha a Konverzió opció van bejelölve, akkor a költségkeretet úgy optimalizálja a Google Ads, hogy az a legtöbb konverziót érhesse el. Ha még nem mért konverziót, olvassa el ezt a cikket, hogy többet tudjon meg.
  9. Kampányokat nagyon személyre tudjuk szabni, pl tudunk hozzáadni kiemelő bővítményt, hívás bővítményt, üzenet bővítményt, belső linket, hely bővítményt stb. Ezeket a Blogon egyesével ízekre fogjuk szedni, hogy mindenki tudja, számára mivel érdemes kezdeni. Továbbá meg tudjuk adni, mikor kezdődjön és mikor érjen véget a kampány, és az milyen ütemben kerüljön a látogatók elé.
  10. A következő oldalon a hirdetéscsoportot lehet majd beállítani. Ez meghatározó lesz a hirdetésekre nézve, mivel ezekre a kulcsszavakra fogja a Google beállítani a kampányok hirdetéscsoportjait. Próbáljunk meg több releváns kulcsszót hozzáadni, ha kevés az ötlet, jobb oldalt találja a kulcsszavak keresésére szolgáló eszközt. 
  11. Ha kész a hirdetéscsoport, akkor a következő lépés a hirdetések elkészítése lesz. A hirdetéseket már grafikus szerkesztő is segíti , könnyedén, ahogy gépeljük a hirdetés szövegét, jobb oldalon már mutatja hogyan fogják látni az ügyfelek a hirdetéseket.Olyan hirdetéseket készítsünk, amelyek felkeltik a figyelmet, amire Ön is rákattintana.
  12. Ha ezzel is megvagyunk, elkészült a hirdetésünk, amit ezután használhatunk is. A Google Ads rendszerében még nem futnak, mert egy ellenőrzésen esnek át. Ha nem sérti a szabályzatot, akkor pár órán belül élesben fog futni. Ha menet közben szeretnénk változtatni a kampány beállításain, ezt bármikor megtehetjük.

Nem kell megijedni , ha elsőre bonyolultnak tűnik, nem lesz az! Természetesen azt is meg kell értenünk, hogy az Google reklámokra már szakma épült, annyi funkciót kínál, ezért ha eredményesen szeretne hirdetni akkor mindenképpen érdemes ügynökséget választania. A mi ügynökségünk már 10 éves tapasztalattal rendelkezik, és havi 17.000 ft-ért olyan hirdetéseket készítünk, ami a legalacsonyabb kattintási költség mellett, a legtöbb konverziót fogja generálni. Vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy írjon egy üzenetet ide kattintva.

További témák a hirdetések megkönnyítésére

Mi az a landing oldal? Hogyan kell felépíteni? Mire érdemes használni?

Mit jelent a konverzió? Hogyan mérjük a konverziót?

Google Ads kampánykezelés, avagy vállalati online marketing kínálatok

Google Ads Aukcióstatisztika

Mit mutat az aktív megtekintés láthatósági mutatója???

Megosztás ismerőssel: