Egy kis kémkedés a konkurenseknél? Már erre is van megoldás, az aukcióstatisztika (auction insights) révén.
Google Ads Aukcióról röviden:
Az aukció alatt egy olyan folyamatot értünk, amit a Google minden kereséskor lefuttat. Ez a folyamat határozza meg, hogy egy kereséskor milyen találatokat kapjunk, a Google találati listán. Ezen aukciós folyamat révén határozza meg továbbá azt is, hogy ezen lista milyen szereplőkkel, és milyen pozíciókkal képződjön le a felhasználók felé, és milyen kattintásonkénti költségen (CPC) dolgozza fel azt.
Mit mutat meg nekünk a Google Ads Aukciós rendszere?
Sajnos csak nagyon keveset, de azt is feltudjuk optimálisan használni. Megtudjuk belőle, hogy egyes kulcsszavakra, milyen konkurensekkel kell számolnunk. Ezen adatok révén, már láthatjuk , hogy hirdetéseink, mikor milyen konkurensekkel indul harcba.
Milyen adatokat mutat meg nekünk az Aukciós rendszer?
Ezen adatok szerepelnek rajta:
- Megjelenítési arány (az adott keresésre megjelenések aránya, és a jogosult megjelenítések becsült aránya, százalékban megjelenítve)
- Átlagos hirdetési pozíció (ez a mutató mutatja, hogy a konkurensekhez képest, milyen pozícióban jelenik meg a hirdetésünk, az aktuális keresés során)
- Átfedési arány (azon arány, amikor a mi hirdetésünkkel azonos időben megjelenő konkurensek is versenybe szálltak)
- Fenti pozíció aránya (megmutatja egy adott kereséskor, hányszor került magasabb poziciókba a konkurencia mint a mi a hirdetésünk)
- Oldal tetejének aránya (megmutatja hányszor jelent meg a hirdetés az oldal tetején kereséskor)
- Túllépési arány (azon számok, amelyek mutatják, hányszor jelenünk meg többet mint a konkurencia)
Ha szeretne további hasznos Online Marketing fogalmakat megtudni, kattintson ide!
Tartalomjegyzék