Mindenki tapasztalta már, hogy egyes iparágak, szolgáltatói szektorok annyi konkurenssel rendelkeznek, hogy nem hogy organikus forgalmat elérni is nehéz, de még a hirdetésünket is nehéz eljutattni azon emberekhez,akik ezt keresik, mivel nagyon sokan hirdetnek ugyanerre a kulcsszóra.
Nehéz ilyenkor érvényesülni, mert úgymond a várható CPC, amit majd a kattintásért fizetünk teljesen ismeretlen. Egy algoritmus sem tudja előre megjósolni hogy egy adott kulcsszóra, azonos időben keresők milyen találtati lista szerint kapnak majd találatokat. Nagyon tényezőt kalkulál ki a rendszer, mikor az aktuális CPC-t kitalálja egyes poziciókért.
Hogyan müködik?
gondoljunk bele hogy egy időben hányan keresnek a fogorvos szóra, csak Budapesten. Lehet a hirdető fogorvosok többsége nem megy bele a játékba, és beállít egy max kattintási költséget amit neki még megér egy ügyfél. Viszont lesznek olyanok is akik már nem foglalkoznak ezzel, és egy viszonylag nagyobb költségkeret mellett beállítják magukat mindig első pozicíóba a Budapest Fogorvos szóra. Legyen a több száz aktív fogászati hirdető közzül most csak 10 olyan hirdető, aki használja ezt az ajánlattételi stratégiát. A napi költségkerete legyen 30.000 ft mindegyiküknek. Naponta több ezer ember keres ezen kulcsszavakra, viszont ezt a tömeget úgy kell elosztani hogy a 10 fogászatot egymással megtudja versenyeztetni az első helyért.
Igen , iszonyatosan eltudnak szabadulni a kattintási költségek ezen pozicióban. Egyátalán nem lep meg senkit, ha 2000-3000 ft-os kattintási költségek is keletkeznek. Akinek hamarabb elfogy a költségkerete , kiesik , és a bentmaradó fogászatok között, kicsit csökken majd a CPC. Ennek megint a nagy tőkés hirdetők lehetnek nyertesi, mivel bár nekik több lesz a kiadásuk a verseny miatt, nekik általánosságban magasabb a szolgáltatásuk díjazásai, mivel a marketing költségük egy részét integrálják , ezzel biztosítva a folyamatos müködést.
Viszont ezt nem lehet mindenhol, és minden szolgáltatói szektorban megcsinálni, ezért nagyon fontos hogy a hirdetések elindítását mindig alapos kulcsszókutatás, és konkurencia elemzés előzzön meg. Ebben szakszerű segítségére lehetünk, ide kattintva veheti fel velünk a kapcsolatot.
Hogyan lehet beállítani?
Ha a kampányunk a kereső hirdetéskre vonatkozik, akkor lehetőségünk van keresőoldal tetejére célozni, azaz ha erre a kulcsszóra rákeres majd valaki akkor biztosan mi leszünk legfelül. Ez lehet bármilyen kulcsszó, viszont vegyük figyelembe hogy így előre nem tudjuk majd hogy mennyi kattintásra lesz elég a napi költségkeretünk.
Ezt a stratégiát így lehet beállítani:
- menjen a Google Ads fiókjába
- Nézze meg az adott kampány, adott kulcsszavait
- Azt a kulcsszót amit szeretne első helyen pipálja be
- Majd itt több opciót is találunk, a képen jelöltek válasszuk. A felső korlát beállítható, bár nincs értelme, mert előre úgysem tudni hogy mennyi lesz a CPC, és az ügyfelek száma pedig naponta adott egy kulcsszóra.
Láthatóan nem bonyolult ez a beállítás, de mindenképpen komoly elemzés előzze meg, mert nem minden hirdető jön ebből ki ha rossz kulcsszavakat, rossz időben választ az oldal tetejére.
Ha szeretne velünk együtt dolgozni, kérjen tőlünk egy ingyenes ajánlatot ide kattinva.
További érdekes cikkek az oldalon:
- Nemsokára vége a jól megszokott Facebook kezelőfelületnek
- Google közlemény a külföldön megjelenő hirdetések közzétevőinek
- Hogyan és mit változtatott a Google a hirdetések szűrésén a koronavírus miatt?
- Árgancia a meglévő ügyfeleknek, korlátozott ideig