2020 év elején találkozhattak teszt jelleggel elsőnek a felhasználók a megújúlt felülettel. Az új felhasználók már csak az új felületet választhatják nincs opció vissszatérésre a régi kinézethez.
Az új megjelenés bekapcsolásához nem kell mást tenned, mint a böngészőben lenyitnod a Facebook oldalsó menüjét a jobb felső sarokból, és itt kiválasztanod a képen jelölt opciót (Az új Facebook megtekintése).
Évek óta az emberek megszokták a megjelenést, most viszont teljesen megváltozik minden, annyival egyszerűbb az egész, amennyivel bonyolultabb is. Nem gondoltak egyátalán azokra az emberekre, akik nem állnak a technika magaslatán, és még a jelenlegi használat megszokása is hónapokba vett igénybe.
Nem gondoltak azokra az emberekre, akik már megszokták az oldalak, csoportok kezelését, menedzselését, most nekik is mindent újra felkell fedezni, szinte minden más helyre kerül, más helyen kell keresni.
Mi lehet a valós oka ennek?
A facebook közlemények szerint, a cél az hogy a felhasználónak jobb közösségi élményt okozzon, átláthatóbb, tisztább, stb bla bla bla. Nekünk viszont más a véleményünk, íme:
A facebook hirdetések közzétételéből tudja fenntartani a müködését, ezért “ingyenes” . Valójában mégsem ingyenes, mert folyamatosan hallgatózik a háttérben , ezáltal próbál nekünk releváns reklámokat mutatni. Létezik olyan hogy bannervakság, amikor a user, automatikusan a szemével továbblép a hirdetéseken. Ezt természetesen a videóknál nem tudja megtenni, mert ott kötelezően végig kell nézni, addig nem tudja végignézni a videót. De a hírfolyamban, és a “sidebar” mezőkben, messengerben, és egyébb fix helyeken elhelyezett reklámok, előbb útóbb CTR csökkentést fognak eredményezni, aminek következménye hogy kevesebben fognak kattintani.
Véleményünk szerint az új felület évekig hozni fogja a bevállt számokat a reklámokat tekintve, amíg az user szeme megnem szokja ezt is, és már automatán a hírfolyaman és oldal egyes elemein elhelyezett reklámokat átugorja a szemével.