Hogyan és mit változtatott a Google a hirdetések szűrésén a koronavírus miatt?

A koronavírus az egész világot felforgatta, cégeket, családokat , munkahelyeket tett tönkre, és az online hirdetési szokásokra is nagyon nagyon jelentősen kihatott. A cégek nagy része azonnal behúzta a féket, mások pedig új területeken próbáltak hirdetni, ebből is profitot remélve.

Az első nagy változtató a Facebook volt, aki a facebook hirdetéseket bár jelentősen nem szabályozta, részlegesen átalakította azt az algoritmust ami az emberek hírfolyamát szabályozza. Az algoritmus új részeként, a lájkvadász tartalmak háttérbe szorultak, és a személyes, családi, baráti beszélgetésekre, illetve azon posztokra koncentrálnak, ami nagyon megosztó, vagy nagyon sok reakciót ér el rövid idő alatt.  Ez több oldal elérését vette vissza minimálra, gyakorlatilag annyira minimálra, hogy értékes forgalmuk nincs , aktív hirdetés nélkül. Nem biztos hogy ez volt a Facebook legjobb húzása, mert így nem arányosan osztódik el a forgalom az oldalak között, és olyan oldalak is előtérbe kerültek az algoritmus frissítés során, amelyek jelentősen eltérnek a Facebook szabályzattól, tartalomban, és nyelvezetben. Nem szeretnénk erre példákat felhozni, de ha Facebookon írsz nekünk, szívesen megosztjuk ezen példákat veled.

Másrészről nem is teljesen tiszta ennek a jogi háttere, hogy mennyire legális az, hogy pénzért vesz a  Facebook oldal a Facebook -tól “lájkolókat”, de azokkal immár semmit sem ér, mert ismét pénzt kell fizessen, hogy megjelenjen előttük a tartalom. Szóval vannak olyan oldalak akik kétszer fizetnek , mire elérnek egy embert Facebookon, ez több mint érdekes. Veszek valamit, amit aztán ha fizetek elérem. Ha a fő cél az volt, hogy a felhasználó minőségi tartalmat kapjon, akkor mennyivel lesz minőségibb ha úgyszint azt fogja látni mint eddig, csak most az oldalak fizetni fognak ezekért a megtekintésekért?

A Google is kiadott egy közleményt, hogy mi fog változni a koronavírus miatt. Többek között elkezdte korlátozni, olyan eszközök hirdetését, amelyek létfontosságúak lehetnek az egészségügyi dolgozók számára.

[2020. június 15.] Értékesítés korlátozása – olyan maszkok, amelyek a koronavírus-járvány (COVID-19) során létfontosságúak lehetnek az egészségügyi dolgozók számára:”

A Google észrevette hogy egyes cégek , erősen elkezdtek nyerészkedni , azon termékekkel amelyekre hirtelen megnőtt a közkereslet.

További lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a megelőzzük az árak mesterséges megemelését, amely korlátozza vagy meghiúsítja a Google hálózatán belül az egyéb nélkülözhetetlen tételekhez való hozzáférést.

Viszont vannak olyan hirdetések amelyek engedélyezettek:

Annak biztosítása érdekében, hogy felhasználóink hozzáférhessenek az alapvető információkhoz a koronavírus-járvány (COVID-19) során, egyes entitások immár jogosultak a koronavírus betegséggel (COVID-19) kapcsolatos hirdetések megjelenítésére.

A vírus másik oldalak, azon csoportok akik egyátalán nem hisznek ebben az egészben, és ezt képesek akár hirdetni is.

Keményen dolgozunk azon, hogy mihamarabb eltávolítsuk azokat a hirdetéseket, amelyek sértik irányelveinket, ideértve azokat is, amelyek lebeszélik a felhasználókat arról, hogy orvoshoz forduljanak, vagy azt állítják, hogy ártalmas anyagok kedvező hatással lehetnek az egészségre.

 

Megosztás ismerőssel:
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments