A legtöbb vállalkozó ott rontja el , hogy amint elkészült a cég, vagy a vállalkozói profil, azonnal saját maga veszi kezelésbe a hirdetések készítét. Ez több szempontból sem javasolt. A maradék 30-40 % úgy van vele, hogy neki erre se ideje, se ereje, inkább fizet valakinek aki elkészíti helyette. Ez a nyerő taktika általában, de azért itt is lehet rosszul választani.
Első lépések a Google Reklám futásáig
Mit nevezünk Google Reklámnak?
A Google egy óriási kereső ,amiben az emberek a vágyuk szerinti tárgyakat, szolgáltatásokat keresik. Ezt célozza a Google reklám, azzal, hogy olyan releváns hirdetéseket mutat ezen keresésekre, amelyek hasznosak lehetnek a kereső számára. Fontos kiemelni hogy a hirdetési minőség, és a relevancia, nagyon fontos tényező a Google-nél.
Ha magánszemély csinálja
- Lépjen a Google Ads főoldalára
- Jelentkezzen be, majd az “Eszközök és beállítások rész alatt adja meg a fizetési beállításokat
- Hozza létre első kampányát, azzal a megjelöléssel hogy milyen célt szeretne elérni. Itt több opció is van, a webhelylátogatókat válasszuk most
- Kampánytípusnál keresést válassza, majd adja meg a weboldalának címét
- Kampány elnevezése jön, majd válasszuk ki hol jelenlen meg a hirdetés.
- Nyelvek, helyek, közönségek, költségkeretek, ajánlattételi stratégia kiválasztása
- Bővítmények színes használata , a magasabb hirdetési minőségért
- Hirdetések szövegezése, kulcsszavak kiválasztása, hirdetéscsoportok felépítése
- Elindult kampányok felügyelete, mérési kódok integrációja, azok elemzése, igény szerint korrekciók végrehajtása
Ha marketing ügynökség csinálja
Ha cég veszi kezelésbe a kampányokat, akkor összesen 4 lépés lesz. Itt kap majd listát az élő ügynökségekről
- Google Reklám kezelő cég kiválasztása, szerződés megkötése
- Tervek, célok bemutatása, igény szerint közös tervezet létrehozása
- A marketing ügynökség elkészíti a kampányokat, a legjobb stratégiát követve
- A kész eredményekről kapott elemzést, átnézi, közösen átbeszélik az eredményeket, a módosításokat
Én vagy ő?
Hirdetési példa, miért drágább a ” majd én megcsinálom” , mint az inkább szakszerű segítség. Érdekes mert a villanyszerelő is szakma, vagy a fűtésszerelő is szakma, még sem kezd el senki kazánt cserélni otthon. Itt viszont rendszeresen beleturkálnak az ügyfelek a kampányokba, és elégetik a pénzt feleslegesen, aztán ez alapján próbálnak véleményt alkotni “hogy én már próbáltam, semmit sem ér, majd az újságban meghirdetem “. Ez egy szakma csakúgy mint bármi más. Rengeteg tanulmány van, és folyamatosan érkezik az új anyag, a Google sem tétlenkedik, mindig fejleszt. A lenti számításba belsem vesszük azokat a heteket, hónapokat, amelyek csak a felkészüléssel mennének el, mert az rengteg órát jelentene mire mindent megtanulna az ügyfél. Nézzük, mindenből az alap árat számoltunk, cégenként, tevékenységenként, ügynökségenként az ár változhat
Havi költségek magánszemély
- nincs havi ügynökségi díj
- ennyit költ hirdetésre a Google -nek 30.000 ft
- átlagos CPC 100 ft, várható kattintás 300, relevanciától függetlenül
- alacsony hirdetési minőség, drága költségek
- CTR 1-2%
- Beérkezett ajánlatok 10% eredményesség esetén 30db
- nincs támogatás azonnali támogatás, mindent az ügyfél készít magának
- havi elemzések nincsenek
- újdonságok esetén, az ügyfél maga tanulja meg az átállást (Shopping)
- havi munkaóra 10 (összegben legalább 15.000 ft)
- ——————————–
- Összesen: 30.000 ft Kiadás mellett, 10 óra szabadidőbeni veszteség, ami 15.000 ft értékben számolandó, mert az idő pénz , mindenkinek! 45.000 ft összköltség mellett, kapott az ügyfél 30 db ajánlatot, amit még megis kell válaszolni. Számoljuk úgy hogy mind összejött neki, és egy munkán 5000 ft a haszna. 45.000 ft-ért kapott 30 darab munkát, ami 150.000 ft bevételt eredményezett.
- Haszon 105.000 forint
Havi költségek ügynökség
- ügynökségi díj havi 20.000 ft
- ennyit költ hirdetésre a Google -nek 30.000 ft
- átlagos CPC 50 ft, várható kattintás 600, relevanciánsan
- magas hirdetési minőség, alacsonyabb költségek
- CTR 3-5%
- Beérkezett ajánlatok 10% eredményesség esetén 60db
- van támogatás, minden az ügynökség végez
- havi elemzések vannak
- újdonságok esetén, az ügynökség mindent elkészít
- havi munkaóra: ügynökség elvégez mindent, adott díjért cserébe
- ——————————–
- Összesen: 30.000 ft Kiadás mellett, 20.000 ft-ot költ havonta ügynökségre, cserébe nincs plusz munkája a kampányokkal. 50.000 ft összköltség mellett, kapott az ügyfél 60 db ajánlatot. Számoljuk úgy hogy mind összejött neki, és egy munkán 5000 ft a haszna. 50.000 ft-ért kapott 60 darab munkát, ami 300.000 ft bevételt eredményezett.
- Haszon 250.000 forint
Közel 10 éve dolgozunk aktívan a piacon. A fenti példa elég gyakori. DE! Ez egy példa, amit mi egy megtörtént munka alapján számoltunk! Mindenki vegye azt figyelembe, hogy minden iparágnak más más kattintási költségei vannak, és az ügynökségek árai is elég széleskörűek, ezért a haszon ennek arányában nőhet, vagy csökkenhet.
Aki azonban mégis maga szeretné kezelni fiókját, az keresse fel a Ads súgóját, ahol további érdekes tartalmakat találhat
Tartalomjegyzék