Egy nagyon fontos mérőszám amit a Google Analytics kezdőoldalán láthatunk amikor elemezzük a havi látogatói mennyiséget fiókunkban. A visszafordulási arányt úgy kell értelmezni, hogy azon látogatómennyiséget értjük ezen mutató alatt, aki nem csinált semmit az oldalon.
Ha a hirdetésünkről a weboldalra kattint az ügyfél, viszont onnan nem megy tovább, kilép, vagy elnavigál, akkor ezen mutató alá dedikálja majd az Analytics rendszere. Azon weboldalak amelyek kis visszafordulási aránnyal rendelkeznek, vélhetően relevánsabb tartalommal rendelkeznek, mivel a látogatók további müveleteket is végeznek az oldalon, más tartalmakat is megnéznek, konveziókat növelnek.
A céges weboldalak esetében az átlag visszafordulási arány 60% körül mozog.
Magazinok, hírportálok, média oldalak átlag visszafordulási arány 80% körül mozog.
Egy átlagos oldal esetében egy 30-40% körüli visszafordulási arány kifejezetten jónak mondható.
Ha szakszerű segítséget szeretne weboldala tartalmának, közösségi oldalának fejlesztésében, várjuk megkeresését.