Várható áremelkedések a reklám piacon

Várható áremelkedések a reklám piacon

Az infláció az online marketingnek sem kegyelmez. Itt a két nagy multi a Google és Facebook is biztosan magasabb árakat fog elszámolni a megjelenítésekre, és a kattintásokra. Mivel az ár képzés külföldi valuta alapú , ezért a forint gyengülése további drágulást eredményez majd.

Véleményünk szerint maga a szakma felosztása  is kicsit megváltozik majd.

Eddig aki hirdetni akart így oldotta meg:

  1. megoldotta magának , hol jobb , hol rosszabb eredménnyel. (általában rosszabb eredménnyel)
  2. ajánlottak neki egy egyetemistát aki olcsón megoldotta , ilyen olyan eredménnyel
  3.  keresett egy szabadúszót közép áron
  4.  keresett egy ügynökséget magasabb áronVárható áremelkedések a reklám piacon

Ki erre ki arra esküszik, nyilván egy nagyobb cég simán kitermel egy ügynökségnek havi 200-300 ezer forintot, főleg kevés a konkurens az adott piaci szektorban. De az átlag általában kis-közép vállalatok, ahol a büdzsé nagyon kicsi. Itt már maga a havi menedzsment díj is opció kell legyen, de mellette azért fontos a megtérülés is. Amiben biztos lesz változás hogy a KATA eltörlése miatt, nagyon kevés szabadúszó marad majd életben, kevés lesz az új belépő. Az egyetemisták meg nyilván nem tudnak számlát adni cégnek, így őket is ellehet felejteni. Maradnak az ügynökségek, akik a megnövekedett kereslet miatt , árat kényszerülnek majd emelni.

Tehát jól látható hogy a megnövelt adóterhek, az infláció most is hatással lesz a jövőben hirdetési költségekre.

Ésszerű áremelés sajnos nem nagyon van. Eddig havi 50.000 Kata mellett, havi 1.000.000 ft-ot tudott letermelni egy cég ,egy vállalkozó. Ha volt 500.000 ft bevétele, kb 450.000 ft megmaradt , ezért tudott vállalni x mennyiségű céget.

Most havi 500.000 ft-ot ha keres, abból kb  100.000 ft az alap járulék, a maradék összeg pedig osztalékként jelenleg kb 38% adóteher mellett vehető fel, tehát ami tisztán marad ezen összegből 245.000 ft. Érezhető a különbség, a pénze felét keresi meg, ezért dupláznia kellene a havi díjakat hogy kb hasonló, vagy közel hasonló bevételt érhessen el. Vagy minimálisan emel, és vegetál.

Az említett példában nem számoltam könyvelési díjjal, illetve iroda esetén bérleménnyel, és rezsi díjakkal sem.

Sok opció nincs, vagy a bank nyer, vagy a másik oldal.
Aki nem tudja beállítani az árakat úgy hogy ügyfél oldalon, és marketinges oldalon is megérje az együttműködés, sajnos az ügyfeleket fog veszíteni, ami egy idő után kiüti a piacról.

Pedig a Google hirdetésekre, és a Facebook hirdetésekre igény van, csak tudja kitermelni a megrendelő a megnövekedett költségeket.

Megosztás ismerőssel:
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments