Speciális hirdetéskategóriák, avagy kinek nem éri meg hirdetni Facebookon

Bevezetett a Facebook egy új dolgot, amit jelenlegi dátum szerint kikerülni sem lehet, mert felismeri mi van a posztban, a képen, a videóban, és rögtön blokkolja a hirdetést. A hirdetés blokkolásának az oka főleg az hogy a hirdetés a speciális hirdetés kategóriába sorolandó, bár még az nincs ott, így megkéri szépen a hirdetőt , ha még nem tette és szeretne hirdetni akkor tegye meg.

Itt lehet bekapcsolni a speciális hirdetéskategóriákat

speciális hirdetés kategóriák facebook

Ha ez nincs bekapcsolva, és a hirdetésed politikai bejegyzés, lakhatással, álláskereséssel vagy hitellel kapcsolatos nem fogsz tudni ezen a csodálatos oldalon hirdetni, mert diszkriminatív. Az adott kategóriák részletes okfejtését a Facebook súgójában találjátok meg.

Speciális hirdetéskategóriák hátrányai:

Nem engedi a célzásokat. Jelen szabályozás szerin területre enged csak szűkíteni a kényes kategóriákban. Viszont a lényeg,a nem, a kor, és érdeklődési kör  tetszés szerint nem módosítható. Ez rengeteg plusz költséget fog jelenti a hirdetőknek

Miért diszkriminatív?

Így fogalmaz :

 Egy hirdetés akkor tekinthető diszkriminatívnak, ha nem tesz elérhetővé egyes lehetőségeket egyének vagy embercsoportok számára bizonyos személyes adottságok – például faji, etnikai vagy nemzeti hovatartozás, vallás, életkor, nem, sz..xuális irányultság, nemi identitás, családi állapot, fogyatékosság, illetve egészségi állapot vagy genetikai tulajdonság – alapján.

A mi hirdetéseink sem tartoztak ez alá mégis tiltotta őket. De akkor mit is jelenthez ez igazán?

Arra gondolunk hogy ha egy hitelt kínálsz kifejezetten fiataloknak, akkor az diszkriminatív mivel a 40 éves ember nem látja. 

Arra gondolunk ha te egy albérletet kiadnál kifejezetten diáknak, akkor diszkriminatív  mivel nem látja egy idősebb embertársa.

Arra gondolunk hogy ha te egy fiatal bolti eladót keresel, esetleg a kocsmádba egy fiatal lányt, az diszkriminatív .+

Tehát hiába azt keresed, megfosztod vele más embertársaid, hogy esetleg ő is jelentkezhessen. 

Ez a szabály eredményes lesz e?

Biztosan nem. Aki fiatal munkaerőt keres , hiába mutogatja a Facebook 40-50 es korosztálynak úgysem fog felvenni idősebbet. Gyakorlatilag a hirdetők pénzén , megfosztja a célzásokat a hirdetések közzététele során, így a hirdetőnek sokkal többet kell költenie, sokkal több emberhez kell elérnie, hogy végre meglegyen az akit keres.

Ügyfeleink között, akik a kategóriában akartak hirdetni, többen inkább nem hirdettek, mert annyira nem érte már meg nekik, semmi eredménye nem volt a hirdetéseknek. Viszont volt olyan ügyfelünk, aki duplázta a hirdetési limitet, és az összes költséget majd az ügyfelén fog behajtani. Ez is egy út, viszont sok cég ezt nem tudja megtenni, mert a szolgáltatás, termék ára nem enged ekkora áremelést.

Alternatívák Facebook helyett:

Jó hír azoknak akik nem adták fel, hogy van élet a Facebook után. A Google-t lehet nem kereső módban használni, hanem Display módban is. Ez azt jelenti hogy az ember mikor a világhálón mozog, portálok, blogok, videós oldalak, shopok, magazinok aloldalain, akkor a Google Ads reklámokat látja mindenhol. Nagyon sok Google Partner oldal van magyar piacon is, így a megjelenési szám garantál.  Gyakorlatban is hozza azt az eredményt amit a Facebook hozott, mivel azokat a célzásokat szinte egytől egyig a Google is tudja, sőt még többet is talán.

Ha szívesen dolgozna együtt velünk, várjuk megkeresését, ide kattintva.

 

 

 

Megosztás ismerőssel:
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments