Mire elég 30,000 ft ?
Sajna az infláció az online marketing világában is érezhető, kevesebb látogatót kap az adott webhely ennyi pénzért mint egy éve.
A fenti statisztika egy 15 napos eredmény. A webáruház havi költségkerete 60.000 ft, ezt 50-50%- ban osztottuk el Google, és Facebook hirdetések között.
2022.12.01-2022.12.15 nap között adott napokon jelent meg, adott időben , adott célközönség előtt, 15 nap alatt a két platformon elköltöttünk 30.000 ft-ot. Mivel az adott cég terméke versenyképes, nagyon jó ár-érték arányú, így 30.000 ft- ért kapott 767.000 ft forgalmat kapott. Az árrés kb 50% . ÉS még emellett vannak mikro konverziók is, amelyek további forgalmat generálhattak mérésen kivül.
DE!!! Ez nem általános, nagyon cég és termékfüggő hogy az adott paletta, hogyan fog teljesíteni.
Sok generálépítész, és tervező költ el forint százezreket lényeges eredmény nélkül. A legtöbb helyen egyrészt a túlkínálat a gond, a nagy hirdetők uralni akarják a piacot, és mindenkire is ráhirdetnek . Ez emeli a piaci árakat, ergo az ügyfélszerzési ár jelentősen megnő. Ezt a vállalkozó áremeléssel korrigálja a bevételeinél, így lehetséges az hogy az internet talált vállalkozó (bár lehet jó,és szép munkája) de 30-40% drágább, mint amit Terike néni ajánlott. A nagy hirdető teljesen ellehetetleníti a kisebb hirdetőket, akik tőke nélkül nem tudják vele felvenni a versenyt, és árképzésben sem tudnak olyan stratégiát felvenni .
Megoldás:
-mérni kell a forgalmat
-meg kell nézni honnan milyen platformról generáljuk a legtöbb konverziót, ennek arányában a későbbi költségkeret aszerint kell csökkenteni növelni
-targetálás
-folyamatos online jelenlét szükséges