A napi munkánk során gyakran találkozunk furcsa dolgokkal. Hirdetéseket hozunk létre Youtube, Google kereső, Google Partneroldalaink, sőt már TikTok-on is, de még egy olyan oldalt mint a Facebook nem láttunk. Annyira de annyira fejlődik, hogy szinte napi szinten hibákat generál, szinte minden nap találkozunk egy rendszerhibával, amelyek viszonylag 1-2 napon belül maguktól megoldódnak, viszont vannak amelyek hosszú időn keresztül, akár levelezés hatására is megmaradnak.
Több ügyfelünk tapasztalt olyat hogy a Facebookon egy pár száz forintos összeget szeretett volna fizetni, csak éppen nem fogadta el a rendszer a kártyáját.
Gondolom ez a hibaképernyő gyakran megjelent számodra is , ha ezen az oldalon olvasgatsz megoldás után
Sikertelen díjlehívás
Volt olyan ügyfelünk aki a család összes bankkártyáját kipróbálta volna, csak tudjon már adni egy kis pénzt a Facebooknak, 3 különböző bank, 3 különböző kártyájával próbálkozott, Visa/ Mastercard/Visa. Az eredmény ugyanaz, sikertelen díjlehívás.
Milyen megoldások léteznek Facebook hirdetések fizetésére, abban az esetben ha jelenleg tiltott a fiók a sikertelen díjlehívás miatt?
- olvasd el mit mond a Facebook súgója, ha nem jársz sikerrel folytasd a második ponttal
- Ha a kártya hátoldalán lévő kód, és a lejárati idő is stimmel, és még pénz is van a kártyán, próbáljuk meg egy Paypal fiók létrehozását, és ott megadott feltételek szerint összekapcsolni a kártyát a Paypallal (ma már ez csak pár perc), az esetek többségében ez megoldja a problémát
- Ha a fenti dolog sem segít, a kártyát töröljük minden Facebook felületről, majd hozzunk létre egy új vállalkozást a vállalkozáskezelőben, és a hirdetési fiók résznél próbáljuk meg hozzáadni a kártyát. Fontos hogy a kártyán szereplő név, legyen majd a vállalkozáskezelőben a számlázási név is
- Ha így sem megy, és cégként akarod elszámolni a költségeket, kérhetsz új kártyát a banktól, ha lehet VISA-t válassz
- Lehetőség van még egy alternatív megoldásra, ami tiltott fiók esetén ideiglenesen megoldja a gondjaid. Az oldaladhoz vegyél fel egy új szerkesztőt, legyen az a kollegád, vagy a titkárnőd. Tehát a céges oldalról beszélünk, amelyen posztok, képek tartalmak vannak. Itt szerepkört tudsz hozzáadni, az alábbi leírásunk alapján. Az új emberünk mivel személyes profillal csatlakozott be az céges oldal életébe, a saját hirdetési fiókjával tud hirdetni majd a céges oldal tartalmaival. Próbáljátok ki hogy ha ő bejelentkezik a saját személyes profiljába, majd onnan elnavigál a már céges oldalra, ahol már szerepkör szerint tartalmat kezelhet, és hirdethet is. Egy posztot próbáljatok kiemelni, és megtörténik a csoda, onnan engedni fogja a hirdetés elindítását. Viszont a probléma megoldása újabb problémát szül. Mivel nem céges kártyáról fog menni a fizetés, hogyan könyveljük ezt el? A személyes profil hirdetési fiók beállításait az alábbi hivatkozásra kattintva lehet elérni. Itt módosítani kell a számlázási beállításokat a cégetek számlázási beállításokra, így az elköltött összeget, már a cégnek fogja leszámlázni ez a csodálatos oldal.
Nagyon jól érzitek nem kedveljük az oldalt, mert nap mint nap bosszúságot okoz nekünk. Amit a Google hirdetési felületén 2 perc megoldani, az a Facebookon lehet 3-4X annyi idő is, attól függ milyen bug okoz épp hibát. A Google is újít, de fényévekkel felhasználóbarátabb a felület, nem beszélve arról ha pénzt akarunk adni a Google-nek az szívesen elfogadja.
Nem beszélve arról hogy ha véletlen hibát találunk a Google hirdetési fiókban, és azt jelezzük, kapunk egy értelmes választ, egy olyan embertől , aki elolvassa a problémánkat. Ehelyett a Facebook automatizál, leírod a problémád neki a kapcsolatfelvételi lehetőségeken , és robot válaszüzenet érkezik, amiben egy súgó link van, pontosan az amit már 3x elolvastál. Írsz még egyszer, hogy ezt már tudod, megint jön az automata üzenet, kérdezd meg a bankod, mi lehet a gond , és olvasd el még egyszer a szabályzatot.
A kép szerintem az emberi reakciók 90%-át tükrözi.