Gyakran kérnek fel minket webshopok Google Ads kampányainak kezelésére, de tapasztalataink alapján a hirdetések sikeressége nem csak a kampányokon, hanem magának a webáruháznak a minőségén is múlik. A minőség alatt a megjelenést, funkcionalitást, illetve azokat a sokszor apró részleteket értjük, amelyek hatással vannak a látogató felhasználói élményére.
Ha a webshop jól jelenik meg mobilon, könnyű navigálni, a termékekről hasznos információk érhetők el, egyszerű a vásárlás folyamata … stb. akkor a kampányokból odairányított látogató szívesen marad az oldalon és nagy valószínűséggel vásárló lesz belőle. Ellenkező esetben akár pár másodpercen belül elkattint és így a hirdetésre költött összeg kárba vész.
Alábbi cikkünkben megpróbáltuk összeszedni a legzavaróbb webshop hibákat, tanulj belőlük és nézd át webshopodat látogatói szemmel, hogy hirdetéseid hatékonyabbak lehessenek!
1. Reszponzív webdizájn hiánya
Néhány éven belül az online vásárlások több mint fele mobil eszközökről fog realizálódni. (A USA-ban már több éve így van, de Magyarország ebből a szempontból némi lemaradásban van.) Ebből következik, hogy akinek a weboldala nem megfelelően jelenik meg minden eszközön, ügyfeleket és pénzt fog veszíteni, sőt már most is pénzt veszít! A reszponzív technológia már évek óta kiforrott mégis rengeteg olyan weboldal van, ami még nem alkalmazza.
Ha nem jelenik meg a weboldalad tökéletesen a mobil készülékeken, már most érezheted, hogy a bevételeid csökkenő tendenciát mutatnak, mivel az ügyfeleid átpártolnak azokhoz a versenytársaidhoz, akiknek a weboldalát mobilkészülékükről is böngészhetik.
2. Bonyolult navigáció és gyenge felhasználói élmény (UX)
Egy weboldalnak funkcionálisnak és szemet gyönyörködtetőnek is kell lennie egy időben. Nem csak az a cél, hogy a weboldalad jól nézzen ki, de a felhasználóidnak használni is tudnia kell azt. Amennyiben a termékeidet/szolgáltatásaidat és tartalmaidat nehéz megtalálni, vagy egyes funkciók nem megfelelően működnek, akkor a látogatóid csalódni fognak és elhagyják a weboldaladat.
Ennek elkerülése érdekében egy olyan webfejlesztőre lesz szükséged, aki ért a felhasználó élmény (UX) tervezéshez, és segít gördülékenyebbé tenni a weboldaladon való böngészést.
3. Másolt tartalmak és termékleírások
A tartalom másolása más helyekről, a kereső algoritmusok szemében duplikációt jelent, ami csökkenteni fogja a weboldaladra irányuló organikus elérést. Szánj időt az egyedi tartalmak létrehozására, és már rövidtávon is tapasztalni fogod a weboldalad látogatószámának emelkedését.
Hogyan fogok több ezer termékhez egyedi leírást készíteni? – hangzik el ügyfeleink szájából a kérdés. Nos első körben koncentrálj azokra a termékeidre, amelyek nagyobb profitot hoznak, amelyekből a legtöbb fogy és utána haladj tovább a kevésbé fontos és népszerűek irányába. Ezzel a stratégiával gyorsan jó eredményeket fogsz tudni elérni.
4. Rossz minőségű termékfotók
Az egyik leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz egy webáruház esetében, hogy rossz minőségűek a termékfotóid. A nagy felbontású (HD) termékfotók vonzzák a tekinteteket és megkönnyítik a vásárlóidat a döntésük meghozatalában. Ezzel szemben, ha rossz minőségűek a fotóid, az arra enged következtetni: a termék is rossz minőségű.
Ne sajnáld az erőforrásaidat a profi termékfotók létrehozására. Azáltal, hogy a weboldaladon nagy felbontású (HD) képeket jelenítesz meg, lehetőséged lesz például nagyító funkció beépítésére, ami által a vásárlód még részletesebben tudják a termékeidet megtekinteni.
5. Bonyolult vásárlási folyamat
Miután a vásárlóid kiválasztották a megvásárolni kívánt terméket, már csak a fizetés van hátra. Sajnos ez az a lépés, ahol sok webáruház elveszti a fizetni kívánó ügyfeleit. Ez sokféle okra vezethető vissza, de a leggyakoribb a fizetési folyamat bonyolultsága.
Ennek elkerülése érdekében, a fizetési folyamatodat a lehető legegyszerűbbé és felhasználó-barátabbá kell tenned.
6. Gyenge cselekvésre ösztönzés (CTA)
A cselekvésre ösztönzés (CTA) a leghatékonyabb módja az ügyfelek/vásárlók megszerzésének. A cselekvésre ösztönző gombok kiemelkedni a weboldalból, ezért szinte azonnal rajuk irányul a látogatóid figyelme. Ráadásul a cselekvésre ösztönző elemek segítik a felhasználókat, hiszen megmutatják nekik, hogy mit kell tenniük ahhoz, hogy a kívánt lépést végrehajtsák.
7. Helytelen vagy hiányos kapcsolati oldalak
Sokan alábecsülik a „Rólunk” és a „Kapcsolat” oldalakban rejlő erőt. Sok weboldal esetében a leglátogatottabb aloldalak közé tartoznak. Vagyis amennyiben nem rendelkezel ezekkel, csökkenhetnek a piaci sikereid esélyei. Ezeket az oldalakat egyszerű létrehozni és jelentősen növelik a hitelességedet a látogatók szemében.
A „Rólunk” oldal lehetőséget kínál arra, hogy bemutatkozz a weboldaladra látogatóknak. A „Kapcsolat” oldal pedig ahogy a nevében is benne van, elsősorban a kapcsolatfelvételre szolgál; másrészről viszont sok felhasználó – kvázi ellenőrzésképpen – meg akar arról győződni, hogy a webáruházad valóban egy működő vállalkozás és rendelkezik fizikai címmel/székhellyel.
8. Közösségi média jelenlét hiánya
Napjainkban egy webáruház megléte még nem garancia a sikerre: hatékonyan hirdetned is kell azt. A közösségi média platformok pedig nagyszerű lehetőséget kínálnak a vállalkozásod hírének terjesztésére. Manapság a közösségi média jelenti az elsődleges kapcsolattartást az ügyfelekkel. Ezért elengedhetetlen a folyamatos jelenléted ezeken a platformokon; ráadásul a felhasználók egyre kevésbé bíznak azokban a cégekben, akik nem használják aktívan és proaktívan a közösségi médiát.
9. Nincs keresőoptimalizálási (SEO) startégiád
Másodlagos, hogy mennyire vonzó a weboldalad megjelenése, ha a legnagyobb keresőmotorok (Google, Bing) nem megfelelően rangsorolják azt. Minél előrébb szerepelsz a keresési eredmények között, annál magasabb lesz a weboldalad organikus forgalma.
A legtöbb felhasználó véleményével ellentétben a keresőoptimalizálás (SEO) nem csupán néhány kulcsszó elhelyezését jelenti a weboldaladon. A SEO számtalan más elemet is tartalmaz. A legfontosabb, hogy a keresőalgoritmus azt gondolja a weboldaladról: hasznos tartalmat nyúkt a felhasználók számára.
10. Felugró ablakok (Pop-Up) túlzott használata
A felugró ablakok hatékonyan segítik az ügyfélszerzést, de csak abban az esetben, ha intelligensen használják őket. Mivel nagyon rövid idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzd a látogatóidat, hogy vásárlóiddá is váljanak; ezért a figyelmüket soha ne m von el felesleges felugró ablakokkal! Azon kívül, hogy nagyon zavarók, a felhasználói élményt (UX) is nagymértékben csökkentik.
Tartalomjegyzék