Kinek nem ajánlott a Google Adsense használata?

google adsenseElőször is tisztázzuk le mit is takar pontosan az Adsense kifejezés. A Google egyik szolgáltatása mikor hirdetni lehet rajta, ez a Google Ads. A másik oldal mikor a kész hirdetések ki tudjuk tenni weboldalunkra, ez a Google Adsense.

Hogy ha pénzt akarunk keresni a webhelyünkkel akkor Google Adsense szolgáltatásait tudjuk használni. Csinálni fogunk egy külön posztot, amikor teljes egészében bemutatjuk az Adsense funkcióit, hasznos újjításait.

Milyen feltételek mellett lehet ezzel pénzt keresni?

  • -ha van egy weboldalunk, vagy Youtube csatornánk
  • -ha ezen létrehozott tartalmakat vizonylagosan nagy nézőszám éri el
  • -ha van egy elfogadott Adsense fiókunk
  • -ha alapjaiban átlátjuk a hirdetők, és a hirdetési közzétévők oldalait

Hogyan lehet optimalizálni az Adsense szolgáltatásait?

Vannak angol nyelven hasznos leírások , amelyek kitérnek a magasabb kereseti lehetőségre. Az egyik ilyen itt olvasható! Lényeges a gyors oldal betöltés, a megfelelő hirdetési poziciók kiválasztása, a hirdetések színe, a mobil optimalizálás.

Adsense hátrányai

  • kiszolgáltatott helyzet, nem tudjuk sem a CPC, sem a CTR arányokat növelni, így az inflációval nem tud mozogni a bevétel. Sajnos nagyon nagyon nagyon gyakori hogy 2010-es kereseti forgalom, 2020-ra sem növekedik, sőt , méginkább jelentősen csökken. Ennek egyik nagy oka hogy a CPC az szinte több volt régen, mint ma, így a bevételünk ezzel arányosan csökkent. Viszont infláció van, minden emelkedik, ez pedig csökken.
  • további hátrány hogy a sok vlogger, és blogger miatt, egyre több a megjelenítő. Emiatt, az azonos forgalom ami évek óta szinte ugyanaz, több fiókra fog eloszlani. A fiókok közötti eloszlás egyik látható része, hogy a CPC csökken, mert többen vannak rá, akik megtudják az adott hirdetést jeleníteni.
  • bizonytalan jövő, fióktiltás, bentmaradt bevétel bármikor előfordulhat
  • elérhetetlen ügyfélszolgálat is nehezití az amúgy is feszült kapcsolatot
  • fejlődés, és igazi értékes bevétel inkább idegen nyelvű oldalak, és vlog esetén lehetséges. A magyar piac nem tud, vagy nem akar ebben nagyon potenciált látni
  • a megnövekedett megjelenitők miatt, a mostani indulás, elég nehéz. Nagyon nagy nézettség szükséges ahhoz, hogy az indulás ne minusszal kezdődjön

Összefoglalás

Aki ebből akar meggazdagodni hirtelen, az 99,99% biztos hogy ebből nem fog. Idő kell mire egy blog, egy portál, olyan nézettséget produkál ami valós bevételt hoz havi szinten. Ez az idő, itt nem hónapok , inkább évek.  És még ha évek munkája is van benne, akkor sem biztos a havi fix bevétel, mert a hirdetések bevételei az aktuális piaci helyzethez mérten csökken, vagy nő. Növekedés ritka, inkább úgy mondanám, a csökkent állapotról, nagyjából visszamegy arra a pontra ahol volt. Ez inkább arra való, hogy hobbi, vagy mellékes szinten az ember tesz bele olyan munkaórát amit amúgy sem sajnálna, és mellette van egy fix bevétele másból.

Megosztás ismerőssel: