Először is tisztázzuk le mit is takar pontosan az Adsense kifejezés. A Google egyik szolgáltatása mikor hirdetni lehet rajta, ez a Google Ads. A másik oldal mikor a kész hirdetések ki tudjuk tenni weboldalunkra, ez a Google Adsense.
Hogy ha pénzt akarunk keresni a webhelyünkkel akkor Google Adsense szolgáltatásait tudjuk használni. Csinálni fogunk egy külön posztot, amikor teljes egészében bemutatjuk az Adsense funkcióit, hasznos újjításait.
Milyen feltételek mellett lehet ezzel pénzt keresni?
- -ha van egy weboldalunk, vagy Youtube csatornánk
- -ha ezen létrehozott tartalmakat vizonylagosan nagy nézőszám éri el
- -ha van egy elfogadott Adsense fiókunk
- -ha alapjaiban átlátjuk a hirdetők, és a hirdetési közzétévők oldalait
Hogyan lehet optimalizálni az Adsense szolgáltatásait?
Vannak angol nyelven hasznos leírások , amelyek kitérnek a magasabb kereseti lehetőségre. Az egyik ilyen itt olvasható! Lényeges a gyors oldal betöltés, a megfelelő hirdetési poziciók kiválasztása, a hirdetések színe, a mobil optimalizálás.
Adsense hátrányai
- kiszolgáltatott helyzet, nem tudjuk sem a CPC, sem a CTR arányokat növelni, így az inflációval nem tud mozogni a bevétel. Sajnos nagyon nagyon nagyon gyakori hogy 2010-es kereseti forgalom, 2020-ra sem növekedik, sőt , méginkább jelentősen csökken. Ennek egyik nagy oka hogy a CPC az szinte több volt régen, mint ma, így a bevételünk ezzel arányosan csökkent. Viszont infláció van, minden emelkedik, ez pedig csökken.
- további hátrány hogy a sok vlogger, és blogger miatt, egyre több a megjelenítő. Emiatt, az azonos forgalom ami évek óta szinte ugyanaz, több fiókra fog eloszlani. A fiókok közötti eloszlás egyik látható része, hogy a CPC csökken, mert többen vannak rá, akik megtudják az adott hirdetést jeleníteni.
- bizonytalan jövő, fióktiltás, bentmaradt bevétel bármikor előfordulhat
- elérhetetlen ügyfélszolgálat is nehezití az amúgy is feszült kapcsolatot
- fejlődés, és igazi értékes bevétel inkább idegen nyelvű oldalak, és vlog esetén lehetséges. A magyar piac nem tud, vagy nem akar ebben nagyon potenciált látni
- a megnövekedett megjelenitők miatt, a mostani indulás, elég nehéz. Nagyon nagy nézettség szükséges ahhoz, hogy az indulás ne minusszal kezdődjön
Összefoglalás
Aki ebből akar meggazdagodni hirtelen, az 99,99% biztos hogy ebből nem fog. Idő kell mire egy blog, egy portál, olyan nézettséget produkál ami valós bevételt hoz havi szinten. Ez az idő, itt nem hónapok , inkább évek. És még ha évek munkája is van benne, akkor sem biztos a havi fix bevétel, mert a hirdetések bevételei az aktuális piaci helyzethez mérten csökken, vagy nő. Növekedés ritka, inkább úgy mondanám, a csökkent állapotról, nagyjából visszamegy arra a pontra ahol volt. Ez inkább arra való, hogy hobbi, vagy mellékes szinten az ember tesz bele olyan munkaórát amit amúgy sem sajnálna, és mellette van egy fix bevétele másból.
Tartalomjegyzék