Facebook elérésének növelése csökkenése – Miért fizettem akkor ha most nem látja?

Facebook elérés Sokan cikkeztek már ebben a témában, talán a mi cikkünk annyiban lesz másabb hogy az esettanulmányként is tekintendő. A cikk azért is érdekes, mert mi régóta több ügyfelünk nagyobb Facebook oldalát, kezeljük már évek óta. Ezen oldalak több százezer követővel rendelkeznek, és van nagyon sok kisebb oldal is, olyan 1000-5000 követőszám között. Ami lényegében minden oldalt összeköt az az elérés. Na nézzük:

Mi is a facebook elérése, és miért annyira fontos ez nekünk?

A facebook elérést úgy kell értelmeznünk mint egy mutatót. Ez egy becsült érték, ami megmutatja az adott oldalról származó tartalom hány emberhez ért el. Ez a mutató nagyobb oldalak esetében iránymutató lehet, hogy amit csinálnak az mennyire jó vagy mennyire rossz. Ha a tartalom rossz, kevés a reakció, csökken az elérés. Ha a tartalom jó, az elérés nő.

Facebook organikus elérés vs fizetett elérés

Ha kiteszünk valamit azt az organikus elérés elviszi bizonyos emberekhez, ezek a követőink lesznek. Ha kiemeljük az adott bejegyzést, akkor elérhetjük a teljes célközönségünket, sőt kiterhesztjük azok ismerőseire, vagy releváns emberekre is. Ezt hívjuk fizetett elérésnek.

Facebook elérése számokban

Tegyük fel van 1000 követője oldalunknak. Naponta 1 posztot kirakunk ! Ne éljünk abban a tévhitben hogy mind az ezer ember látni fogja ezeket a bejegyzéseket, mert biztosan nem!. Régebben ezt 600-700 ember látta volna, mert 60-70%-os volt az elérés. De mivel a facebook rátolta magát erősen a reklámokra, ezért a felhasználók hírfolyamát inkább fizetett tartalmakkal pakolja teli, így az oldalak organikus elérése csökkent. Számszerint most 1-2% között mozog a tényleges elérés, de nagyobb oldalak esetén 0,5% vagy még kevesebb is lehetséges. 1000 lájkolóból aki ténylegesen találkozik a tartalommal az 20-80 közé tehető. A többi 900 embert csak reklámokkal érjük el.

Facebook elérése és algoritmusa

Tudni kell itt mindent egy algoritmus mozgat. Az algoritmus dönti el a felhasználó mikor mit lásson hírfolyamban . Ezt rendszerint olyan arányban teszi, ahogy központilag beállítják. Minden Facebook oldalunkat mérjük, elég sokféle módon. Amit megfigyeltünk, hogy az algoritmus is változik, és nem havonta, hanem akár naponta többször is. Azt tapasztaltuk, hogy témától függetlenül néha lekorlátozz az algoritmus minden oldalt. Ezt szépen kirajzolja a grafikonra a görbe! Minden oldalnál ugyanezen időpontban csökkent le az elérés, szinte percre pontosan, amit a látogatottság, és az interakciók csökkenése is mutatott. Azt hogy a fejlesztők miként határozzák meg ezen időszakokat, az kérdéses, de nagyon is létező ez az algoritmus mozgás. Volt olyanra is példa, hogy minden oldalnál kiugró értékeket tapasztaltunk az organikus elérések terén, ezt számszerint, egyszerre hozta minden oldal. Kb 30-40 vizsgált oldal esetéből vontuk le ezen következtetéseket. Nyilvános látogatottságot mutató blogokat is belevontunk ezen tesztbe , ahol úgyanazt vettük észre, ha a mi oldalaink elérése rohamosan 30-50% csökkent, akkor ezen oldalak látogatottsága is nagymértékben esik. Ugyanígy fordítva. A cikk írásakor COVID19 miatt, a hirdetési szándék a bizonytalan gazdasági helyzet miatt csökkent, így ehhez mérten az algoritmus ismét változott.

Facebook elérés csökkenés, de miért pontosan?Facebook elérés csökkenés

Az elérés általában akkor csökken ha a tartalom nem releváns a követők felé. Ha ez tartalom közömbös az embereknek, akkor akkor a facebook ehhez rendszerint igazodik egy szép elérés csökkentéssel,és úgyanígy fordítva. Tehát a passzív, vagy sokat duplikáló oldalak, itt leülnek garantáltan.

Hogyan lehet megállítani a facebook oldal elérésének csökkenését?

A tartalom mozgat mindent, ha jó a tartalom, sok a reakció, sok a lájk, a komment, a megosztás. Ilyenkor az elérés nőni fog. Célszerű aktív lenni, komment szekciót rendszeresen nézni, gyakran válaszolni üzenetekre, friss információkat megosztani amit még más nem tett meg. Kimutatások szerint a linkek mennek legkevésbé, nyilván tudjuk miért. Kimegy egy ember Facebookról egy idegen oldalra, amiből nincsen haszna, sőt még kára is lehet belőle.Ami nagyon megy az a videó, itt kb 70%-al jobb eredményeket tudunk generálni. Továbbá a képek, és a szavazás is jó eredményeket hoz, nyilván a rengeteg interakció miatt.

Facebook elérés növelésMiért pont a Facebook videók érnek el nagy elérést?

A Facebook üzleti célja versenybe szállni a TV csatornákkal, és a Youtube-al. Ha a felhasználó rajta nézi a videókat, akkor az ő reklámjait nézi meg garantáltan. Ezen anyagok kapnak elérést, mert ebből gyakorlatilag a Facebooknak 0 kára lehet. Ha szabálytalan videót talán letilt , vagy blokkolja a felhasználót, de több nem. Szinte minden felelősséget a feltöltő visel.. És hogyan kell elképzelni ezt a valóságban? Az embernek van egy oldala , amin videókat oszt meg, a videókkal a facebookon töltött idő nő, ergo a facebook pénzt keres a videónkkal. Emellett tesz még bele reklámokat is , amivel szintén sok pénzt keres. Mára egy töredéket visszaad belőle, de ez elenyésző ahhoz a számhoz, amit valóban keres egy videóval.

Nyereményjátékok és azok elérései

A Facebook annyira nem szereti ezeket a játékokat, ezért nem is egyezik bele ezek végrehajtására, az másik kérdés jogilag mit tud tenni ha mégis belevágunk. Régen bevált módszer az volt, hogy csináltak egy új oldalt XY néven, tettek rá húsvét előtt egy képet, egy bazi nagy sonkáról, hogy “ossszadcsakmegéslájkolj” és tiéd a sonka. De láttam ugyanezt bútorokkal, ajántárgyakkal, műszaki cikkekel ,stb. Az elérés kiugrott, mert mindenki osztotta szépen. Természetesen nyerni senki nem nyert, mert mire lejárt a határidő az oldal hirdetelen nevet váltott Napi Életmód- ra, vagy Ajándék Webshop-ra, és egy hét múlva egy cég bizonyos oldalainak termékeit posztolta. Ezek az oldalak zömében ma is müködnek. Ma már ezeket nem lehet csinálni  , az oldal nevét sem lehet változtatni csak úgy

Miért keverik a megjelenést az eléréssel?

Nagyon hasonló a két mutató. Az elérés azt mutatja hány emberhez ért el az adott tartalom,a  megjelenés pedig hogy hányszor jelent meg emberek képernyőjén. Lehet egy embernek többször is megfog jelenni az adott tartalom.

Összegzés

Ha aktív az oldalunk, van elérésünk,amit mondjuk átlagosnak. Olyan tartalommal lehet növelni az elérést, ami nagyon érdekes az emberek számára, vagy nagyon megosztó. Ezért is mennek annyira a álhír oldalak, mert annyira meghökkentő, lájkvadász cikk címeket adnak a tartalmaknak, amire lehetetlen nem rákattintani.

Megosztás ismerőssel: